"Groupe Danone" SA, cel mai mare producător mondial de iaurt, raportează cea mai importantă creştere trimestrială a vânzărilor sale din ultimii doi ani, ca urmare a redresării cererii, în special în Europa şi Asia.
Vânzările companiei franceze au crescut cu 8,3% în perioada ianuarie-martie 2010, la 3,98 miliarde de euro (5,4 miliarde de dolari), de la 3,67 miliarde de euro în intervalul similar din 2009. Analiştii estimau mai puţin: 3,91 miliarde de euro.
Vânzările diviziei de lactate, cea mai mare sursă de venituri pentru "Danone", au crescut cu 13% (după volum), consumatorii fiind impulsionaţi de reducerile de preţuri pe care le-a aplicat compania.
Dacă se exclud achiziţiile făcute de societate, înstrăinările şi fluctuaţiile de curs valutar, vânzările din primul trimestru au sporit cu 7%, creşterea fiind cea mai importantă de după primele trei luni din 2008, când a fost înregistrată o creştere de 11 procente. Pe această bază, vânzările diviziei de lactate au sporit cu 7,6%, la 2,32 miliarde de euro.