Vânzările Henkel în trimestrul al treilea au atins valoarea de 4,184 miliarde euro, în scădere cu 2,6% faţă de rezultatul înregistrat în perioada similară a anului trecut, datorită impactului cursului de schimb, de 6,7%, se arată într-un comunicat de presă.
Creşterea organică a vânzărilor, care exclude impactul cursului de schimb şi achiziţii/vânzări, a fost de 4,2%, potrivit sursei citate.
"Toate diviziile companiei au contribuit la acest rezultat: Laundry & Home Care a raportat o creştere organică a vânzărilor, + 5,5%, faţă de trim.III 2012. Pentru divizia Beauty Care, creşterea a fost de 3,1%, iar pentru divizia Adhesive Technologies creşterea organică a fost de 4,2%", precizează Henkel.
După deduceri, profitul operaţional ajustat a crescut cu 6,5%, de la 631 milioane euro la 672 milioane euro, prin contribuţia tuturor diviziilor. Profitul operaţional raportat (EBIT) a atins valoarea de 649 milioane euro, comparativ cu 586 milioane euro în trim.III 2012, se mai arată în comunicat.
Return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut cu 1,4 puncte procentuale, de la 14,7 la 16,1%. Return on sales raportat a fost de 15,5% comparativ cu 13,6% în trim.III 2012.
Rezultatul financiar al trimestrului a crescut cu 27 milioane euro la -25 milioane euro iar tax rate a fost de 24,8% comparativ cu 24,7% in trim. III 2012. Indicatorul Câştiguri per acţiune preferenţială (EPS) a crescut de la 0,90 euro la 1,06 euro. Valoarea ajustată a fost de 1,10 euro, comparativ cu 0,97 euro în perioada de comparaţie. Raportul net working capital la vânzări a scăzut la 4,5%.
"Henkel a continuat să performeze foarte bine şi în trimestrul trei, în pofida contextului dificil de pe pieţe, reuşind să îşi accelereze creşterea organică a vânzărilor cu fiecare trimestru din 2013. Am reuşit să creştem atât câştigurile cât şi profitabilitatea, cu un EBIT margin ce a depăşit, pentru prima dată, 16%", a declarat Kasper Rorsted, CEO Henkel.
În perioada ianuarie-septembrie 2013, vânzările Henkel au atins valoarea de 12,503 miliarde euro, la nivelul perioadei de comparaţie. Creşterea organică a vânzărilor a fost de 3,6%. Profitul operaţional ajustat a crescut cu 7,8%, de la 1,791 miliarde euro la 1,932 miliarde euro, iar return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut de la 14,3% la 15,5 %.
Câştigul net ajustat pentru primele nouă luni a crescut cu 12,6%, de la 1,203 miliarde euro la 1,354 miliarde euro. Indicatorul Câştiguri ajustate per acţiune preferenţială (EPS) a atins 3,13 euro, + 12,6% faţă de 2,78 euro în primele nouă luni ale anului precedent.