Importatorul Porsche România a vândut în primele şase luni ale anului peste 26.500 de automobile, în creştere cu 38% faţă de perioada similară din 2006, pe fondul creşterilor de aproape 50% la autoturismele şi vehiculele comerciale Volkswagen, conform datelor furnizate marţi NewsIn de companie.
Porsche România a livrat în prima jumătate a anului 26.544 autovehicule, în creştere cu 38% faţă de cele 19.214 comercializate în perioada similară din 2006. Cea mai importantă creştere s-a înregistrat la marca Porsche, unde vânzările au urcat cu 84%, până la 68 de maşini. Marca de volum a fost Skoda, cu 11.347 de maşini vândute, în creştere cu 28% faţă de primele şase luni din 2006.
Numărul de autoturisme Volkswagen livrate a urcat cu 49%, până la 10.033 unităţi în primul semestru al anului curent. La segmentul utilitare Volkswagen creşterea a fost identică - până la peste 1.600 de unităţi în primele şase luni. La marca Seat vânzările au crescut mai moderat, cu 32%, până la 2.124 de maşini. Vânzările autoturismelor Audi au avansat cu 52%, până la 1.311 unităţi în intervalul ianuarie - iunie. Luna trecută, Porsche România a vândut 4.842 de vehicule, în creştere cu 27% faţă de cele peste 3.800 livrate în luna a şasea din 2006.
Compania a ridicat la începutul lunii iulie ţinta de vânzări pentru anul acesta cu 13%, până la 53.000 de unităţi, datorită rezultatelor de vânzări din primele luni. Importatorul a vândut anul trecut 43.541 de automobile, cu 34% mai mult decât în 2005, când a comercializat 32.450 de unităţi.
Anul trecut, Porsche România a înregistrat o cifră de afaceri de 2,64 miliarde lei (750 milioane euro), după ce încheiase anul 2005 cu afaceri de 2,03 miliarde lei (561 milioane euro). Profitul net al companiei a ajuns anul trecut la 220,4 milioane lei (62,6 milioane euro), cu 27% peste valoarea din 2005 - 173,8 milioane lei (48 milioane euro). (N.I.)