Vânzările retailerilor de top, în creştere cu 6%

comunicat Deloitte
Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 25 ianuarie 2007

Retailerii din America Latina sunt cei mai profitabili si au cel mai alert ritm de dezvoltare de pe glob

Conform unui studiu realizat de Deloitte Touche Tohmatsu in colaborare cu revista STORES, in perioada 1 iulie 2005 - 30 iunie 2006, volumul incasarilor celor 250 retaileri de top din lume a atins recordul de 3, 01 trilioane dolari, o creştere de 6 procente faţa de totalul de 2.84 trilioane dolari inregistrat anul trecut.

Informaţiile cu privire la vanzarile efectuate de catre cei mai mari 250 retaileri din intreaga lume, arata faptul ca volumul cheltuielilor efectuate de catre consumatori pe glob a atins impresionanta suma de 90 000 dolari pe secunda, sau 5, 4 milioane dolari pe minut.

Studiul "Puteri globale din domeniul retailului 2007", face o clasificare a celor mai importanti retaileri de pe glob in functie de venit, listeaza cei 50 retaileri din intreaga lume care se dezvolta in cel mai alert ritm si analizeaza piedicile intampinate de catre retaileri intr-un mediu caracterizat de o competitie acerba. Clasificarile au la baza informatii publice despre companii pentru anul fiscal incheiat in perioada 1 iulie 2005- 30 iunie 2006.

Ira Kalish, director in cadrul departamentului Business Consumer din Deloitte Services a declarat: "Desi economia globala a dat semne de tensiune, anul incheiat in iunie 2006 a fost un an benefic pentru majoritatea retailerilor de top. In orice caz, mentinerea acestui nivel de performanta nu va fi deloc usoara."

Factori de dislocare si factori generatori de instabilitate

Spre deosebire de cei zece retaileri de top care in ultimii ani au constituit un grup relativ stabil, conform studiului, Home Depot, Tesco, Costco si discounter-ul german Schwartz au urcat considerabil in ultimii zece ani. Astfel in anul 2005 compania Schwarz a ajuns pe locul 10 dupa ce in anul 1996 a ocupat locul 33 şi in 2000 locul 29. Home Depot din SUA a ajuns pe locul 3 in 2005 dupa ce a ocupat locul 24 in 1996 şi locul 4 in 2000. Tesco - Marea Britanie a ocupat in 2005 locul 5 dupa ce in anul 1996 a fost pe locul 18 şi in 2000 - locul 13. Iar compania Costco - SUA a ocupat in 2005 locul 8 dupa ce in 1996 era pe locul 23 şi pe locul 14 in 2000.

Clasificarile anterioare 2005 faceau referire la compania predecesoare, Kmart.

Kalish a declarat: "Cresterea veniturilor este principalul factor de contabilizare a gradului de eficienta a unei afaceri in ceea ce priveste identificarea si satisfacerea cerintelor clientilor. In 2007, provocarea adusa retailerilor va fi mentinerea nivelului de crestere a veniturilor."

Cu toate acestea, nu toate companiile s-au putut bucura de o crestere considerabila. 49 retaileri, sau 20% din cei 250 retaileri de top din intreaga lume au inregistrat scaderi considerabile in nivelul vanzarilor. Aproximativ jumatate dintre acestia sunt localizati in Europa, locul in care divizarile si deposedarile de titluri- precum Ahold, Littlewoods, Modelo Continente si KarstadtQuelle- au determinat scaderi in veniturile companiilor. Drept urmare, companiile europene din top 250 s-au plasat sub media de crestere a veniturilor (8, 6 procente). In comparatie, retailerii din America Latina au inregistrat cele mai mari cresteri (20, 3 procente), mai mult decat dublul mediei din top 250 (8, 4 procente)

Retailerii din America Latina sunt primii din punctul de vedere al profitabilitatii

Conform studiului, media marjelor profitului net calculata pentru companiile din top 250 a aratat imbunatatiri considerabile, crescand cu 3, 5 procente spre deosebire de 2,7 procente inregistrate anul trecut cu mult peste marjele mediei din 2000 (1,7 procente). Pe regiune, retailerii din America Latina au fost cei mai profitabili, cu o medie a profitului net de 4,4 procente din vanzari, in timp ce retailerii din Asia Pacific au fost cel mai putin profitabili, cu o medie de 2,9 procente. In Europa, companiile din Marea Britanie au condus cu o medie a marjelor profitului net de 5,5 procente. Germania, cu o marja scazuta de piata, a condus celelalte tari cu o medie a marjelor de profit de doar 2 procente.

Bunurile de larg consum reprezinta cel mai mare segment

Cel mai mare sector din punct de vedere al volumului de vanzari din top 250 este reprezentat de segmentul bunurilor de larg consum (precum Wal-Mart, Carrefour si Metro), cu un total de 133 companii. Oricum, segmentul se situeaza sub media de performanta in comparatie cu restul topului 250. In mod interesant, in medie, bunurile de larg consum din top 250 opereaza in putine tari, spre deosebire de companiile din alte sectoare.

Retailerii de specialitati sunt plasati la baza topului 250

Desi majoritari in top 250 au fost retailerii din sectorul alimentar (incluzand supermarketuri, cash& carry, magazine cu discount si magazinele la indemana consumatorilor), in ultimii zece ani prezenta acestora in top a devenit mai scazuta. In 1995, 61 procente din top 250 au operat formate aferente alimentatiei; in studiul din acest an, 135 din top 250 retaileri (58 procente) au avut de-a face cu alimentatia deoarece magazinele de specialitati s-au extins la nivel international inlocuind retailerii din alimentatie.

Lawrence Hutter, partener in Deloitte Marea Britanie si leader al Global Consumer Business, a declarat: "Cota crescuta a retailerilor specializati indica o clasa de mijloc infloritoare in intreaga lume- dispusa sa cheltuiasca mai mult pe articole vestimentare si bunuri casnice-precum si globalizarea tendintelor modei. Cel mai probabil, aceste tendinte vor da nastere la o mai mare expansiune globala a retailerilor de specialitati cu scopul de a se adresa noilor nevoi in materie de shopping ale acestui segment".

Cele 50 de companii care se dezvolta in cel mai alert ritm

Conform studiului, in ultimii cinci ani, veniturile obtinute de catre companiile care se dezvolta in cel mai alert ritm din lume au crescut in medie cu 24,3 procente - aproximativ de trei ori mai mult decat rata din top 250 (8,4 procente). Achizitiile au crescut vanzarile pentru multe din cele 50 companii care se dezvolta in cel mai alert ritm, incluzand Baugur Group, compania plasata pe primul loc, localizata in Islanda. Interesant este faptul ca 36 din cele 50 companii care se dezvolta in ritm rapid opereaza pe un singur sector, cum ar fi electrocasnice, produse farmaceutice si moda.

Disclaimer

Materialele si informatiile continute mai sus sunt furnizate de Deloitte Touche Tohmatsu si sunt menite sa furnizeze informatii generale asupra unui subiect sau subiecte particulare si nu reprezinta o analiza completa a acestor subiecte.

In conformitate, informatia din acest material nu este menita sa constituie consultanta fiscala, juridica, de investitii, sau alte servicii sau sfaturi profesionale. Informatia nu este menita sa fie singura baza pentru orice decizie care ar putea afecta afacerea dumneavoastra sau pe dumneavoastra. Inainte de a lua orice decizie sau a intreprinde orice actiune care ar putea afecta finantele sau afacerile personale ale dumneavoastra, ar trebui sa consultati un consultant calificat.

Aceste materiale si informatiile sunt furnizate in acest format si Deloitte Touche Tohmatsu nu ofera garantii exprese sau duplicite asupra materialelor si informatiilor mentionate. Fara a limita cele de mai sus, Deloitte Touche Tohmatsu nu ofera garantii ca materialele si informatiile prezentate sunt fara eroare sau corespund unor criterii stabilite de performanta si calitate. Deloitte Touche Tohmatsu denunta in mod expres toate garantiile implicite, incluzand dar fara a se limita la garantii cu privire la titlurile comerciale, compatibilitatea cu solicitari specifice, nelezare de drepturi, compatibilitate, securitate si acuratete.

Utilizarea materialelor si informatiilor continute mai sus se realizeaza pe riscul dumneavoastra, si va asumati intreaga responsabilitate si riscul de pierderi rezultat din utilizarea lor. Deloitte Touche Tohmatsu nu va fi raspunzator pentru nici o eroare speciala, indirecta, incidentala, consecventa sau represiva sau orice alte prejudicii, atat in cadrul unei raspunderi contractuale, statutare sau delictuale (incluzand dar fara a se limita la neglijenta), sau altfel asociate cu utilizarea materialelor sau informatiilor continute mai sus. Daca unele din cele prezentate anterior nu sunt pe deplin realizabile din orice motive, restul prevederilor va ramane in vigoare.

Despre Deloitte

Numele Deloitte se refera la organizaţia Deloitte Touche Tohmatsu, o uniune de firme (Swiss Verein), la firmele membre ale acesteia, la sucursalele şi firmele afiliate respective. Deloitte Touche Tohmatsu este o organizaţie de firme membre din intreaga lume, a carei misiune este atingerea excelenţei in furnizarea de servicii profesionale şi consultanţa clienţilor noştri, printr-o strategie globala aplicata in aproape 140 de ţari. Cu acces la un capital uman impresionant de 135.000 de profesionişti din intreaga lume, Deloitte furnizeaza servicii in patru domenii profesionale - audit, taxe, consultanţa manageriala şi consultanţa financiara - şi deserveşte mai mult 80% dintre cele mai mari firme multinaţionale, precum şi companii naţionale mari, instituţii publice, clienţi locali importanţi şi companii de succes cu dezvoltare internaţionala rapida. Serviciile nu sunt furnizate de catre Deloitte Touche Tohmatsu Verein şi, din motive de reglementare şi din alte motive, anumite firme membre nu furnizeaza servicii in toate cele patru domenii profesionale. Ca şi uniune de firme (Swiss Verein), nici Deloitte Touche Tohmatsu şi nici una dintre firmele membre nu are nici un fel de raspundere pentru nici un fel de act sau omisiuni ale altor firme membre. Fiecare firma membra este o persoana juridica independenta, care opereaza sub numele de "Deloitte", "Deloitte&Touche", "Deloitte Touche Tohmatsu", sau alte nume similare.

Despre Deloitte Central Europe

Deloitte Central Europe este o organizaţie regionala de firme, structurata sub umbrela Deloitte Central Europe Holdings Limited, firma membra a Deloitte Touche Tohmatsu in Europa Centrala. Serviciile sunt furnizate de catre sucursale şi firme afiliate la Deloitte Central Europe Holdings Limited şi sunt persoane juridice separate şi independente. Sucursalele şi firmele afiliate ale Deloitte Central Europe Holdings Limited sunt printre cele mai importante firme de servicii profesionale din regiune şi furnizeaza servicii printr-o echipa de peste 3.400 de angajaţi, in mai mult 30 de birouri din 17 ţari.

Despre Deloitte Romania

In Romania, serviciile sunt furnizate de Deloitte Audit S.R.L., Deloitte Consultanţa S.R.L, Deloitte Reorganizare S.R.L si Reff&Associates (numite impreuna Deloitte Romania), care sunt afiliate la Deloitte Central Europe Holdings Limited. Deloitte Romania este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din Romania care furnizeaza servicii profesionale in patru domenii: audit, servicii fiscale, consultanţa manageriala şi consultanţa financiara, avand o echipa peste 300 de profesionişti romani şi expatriaţi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb