Vara mâncăm circa 400 milioane de mici

A.O.
Ziarul BURSA #Companii #Agro-alimentar / 30 iulie 2014

Vara mâncăm circa 400 milioane de mici

Ştefan Pădure: "90% din consumul de mici din ţara noastră se înregistrează în sezonul cald"

Călin Mătieş: "Chiar dacă produsele tradiţionale şi ecologice din carne sunt cu 30% mai scumpe decât cele industriale, producătorii nu au avut probleme cu vânzările în acest an"

Românii preferă berea la halbă pe timpul verii

O Asociaţie de Consumatori avertizează că berea cu arome de fructe poate conţine până la 12 E-uri

Aproximativ 90% din consumul de mici din ţară noastră se înregistrează în sezonul cald, de la mijlocul primăverii şi până la jumătatea toamnei, ne-a declarat Ştefan Pădure, directorul general al Asociaţiei Române a Cărnii (ARC). Producătorii de mici vând, pe timpul verii, circa 396 de milioane de mici sau echivalentul a 20.000 de tone din cele 440 de milioane de mititei produşi anual, potrivit datelor disponibile în piaţă.

De la finalul lunii trecute, mititeii autohtoni pot fi comercializaţi pe piaţa europeană, când a intrat în vigoare regulamentul Comisiei Europene (CE) privind folosirea unor aditivi alimentari în preparatele din carne.

Ştefan Pădure ne-a explicat că, în timpul verii, obiceiurile de consum al cărnii şi preparatelor din carne din ţară noastră se modifică, preferinţa pentru carnea grasă din timpul iernii fiind înlocuită pentru cea care poate fi gătită pe grătar, mai slabă. "Consumatorii preferă iarna Kaiser-ul, iar vara ceafa şi fileurile", ne-a spus domnia sa.

Totodată, vânzările de mezeluri folosite pentru prepararea sandvişurilor scad, dar cresc cele de cârnaţi, mici şi carnea tocată, potrivit directorului general al ARC.

"De asemenea, consumul de carne migrează, în timpul verii, din zona urbană către zonele de agrement, la munte sau la mare, unde consumatorii îşi petrec vacanţele", a mai adăugat Ştefan Pădure.

Potrivit datelor ARC, furnizate de compania de consultanţă Nielsen, consumul de carne şi produse din carne a scăzut cu aproximativ 25% în ultimii cinci ani, din cauza diminuării puterii de cumpărare, şi se află pe un trend descendent şi în prima parte a anului în curs.

Aceeaşi sursă arată că piaţa de mezeluri a scăzut cu 20-25% în ultimii cinci ani.

Mai mult decât atât, dacă în acest an estimările iniţiale nu prognozau o creştere a vânzărilor pe acest segment, se pare că indicatorii recenţi indică o scădere de 1-2%.

La sfârşitul acestei săptămâni, Ovidiu Duşleag, vicepreşedintele ARC, declara pentru Mediafax: "Tendinţa generală a consumatorilor a fost de a alege produse mai economice, dar au fost mai selectivi, alegând cu precădere producători recunoscuţi. În funcţie de vârstă şi nivelul de educaţie, criteriile de achiziţie diferă". Domnia sa a mai precizat că, în UE, consumul mediu de carne pe cap de locuitor este de aproximativ 85 de kilograme pe an, în timp ce în România este mai mic cu cel puţin 25%.

Un segment mai puţin afectat de scăderile din ultimii ani a fost cel al producătorilor de produse tradiţionale şi ecologice, tocmai pentru că aceştia nu realizează cantităţi industriale şi se pot adapta cererii scăzute din piaţă. În acest sens, Călin Matieş, preşedintele Federaţiei Naţionale a Producătorilor de Produse Tradiţionale din România, ne-a declarat: "Din informaţiile pe care le am de la producători, chiar dacă preparatele tradiţionale şi ecologice din carne sunt cu 30% mai scumpe decât cele industriale, aceştia nu au avut probleme cu vânzările anul acesta".

Berea la halbă, în topul preferinţelor pe timpul verii

După ce Campionatul Mondial de Fotbal a creat un context favorabil creşterii consumului de bere din ţara noastră, se pare că, în perioada verii, consumatorii autohtoni se orientează mai mult spre berea la halbă, chiar dacă ponderea tipurilor de ambalaj nu se modifică fundamental în această perioadă, ne-a transmis Constantin Bratu - directorul general al Asociaţiei Berarii României. Reamintim că, în perioada campionatului, un studiu derulat de ABR împreună cu compania de cercetare de piaţă Gfk România a arătat că 80% din bărbaţii români consumatori de bere au ales această băutură pentru a sărbători victoria echipei favorite. De asemenea, potrivit studiului, aproape 60% din bărbaţii români afirmă că aleg să consume bere şi atunci când sunt în concediu, inclusiv când sunt în concediu la mare.

În acelaşi timp, Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România - ANPCPPS România - InfoCons a anunţat recent că produsele tip bere cu fruct ce se regăsesc pe piaţa locală conţin între unul şi 12 E-uri, iar majoritatea nu au menţionat pe etichetă valoarea energetică.

În cadrul studiului au fost analizate 10 produse tip bere cu fruct, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim în luna iulie 2014 de la distribuitorii/producătorii Heineken România S.A., S.C. Bergenbier S.A. şi Ursus Breweries S.A.

În urma acestui studiu, cei de la Asociaţie au observat că majoritatea produselor au suc de fruct din concentrat şi că majoritatea băuturilor (40%) conţin 3 E-uri.

Conţinutul de alcool al berii cu fruct variază între 0.00% şi 4%, majoritatea având 1,9% alcool. De asemenea, conţinutul de bere variază între 37% şi 88%. Din punctul de vedere al conţinutului de limonadă sau băutură răcoritoare acesta variază între 12% şi 63%. Doar 20% din produsele analizate au menţionat pe etichetă valoarea energetică.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb