Problemele CFR Călători se pare că vor fi în sfârşit rezolvate conform celor mai recente declaraţii ale directorului general al companiei, Valentin Dorobanţu. Acesta a ţinut să corecteze informaţiile apărute în presă cu privire la numărul vagoanelor care vor fi reparate de companie până la sfârşitul acestui an, deşi declaraţiile cu privire la modernizarea şi repararea a peste 300 de vagoane de călători au fost făcute, în luna aprilie, de ministrul transporturilor Răzvan Cuc.
Valentin Dorobanţu, directorul general CFR Călători a spus, ieri, că anul 2019 se va încheia cu 54 de vagoane modernizate, iar parcul activ de vagoane al CFR Călători se va apropia de 1000.
El a declarat: "Evoluţia parcului de vagoane este în plus faţă de acum 2-3 ani, media fiind un plus anual de 150-200 de vagoane".
Mai mult, compania vrea să demareze o procedură pentru achiziţionarea a 50 de automotoare diesel.
Valentin Dorobanţu a precizat că pentru investiţii, în anul curent, compania a avut bugetată suma de 50 milioane de euro, dar că aceasta nu acoperă necesarul de investiţii al CFR Călători.
Până acum, au fost modernizate 40 de vagoane, care au fost date deja în exploatare, iar alte 14 vor fi reparate până la sfârşitul anului.
Compania mai are deschisă o procedură de achiziţie a unor utilaje de manevră, iar Valentin Dorobanţu a anunţat că aşteaptă validarea unui anunţ pentru achiziţionarea unor automotoare diesel noi, ceea ce ar însemna primele automotoare noi din ultimii 14 ani. Procedura de consultare a pieţei a fost lansată în iunie şi ar fi vorba de 50 de automotoare diesel.
CFR Călători promite şi o modernizare a sistemului de achiziţie online a legitimaţiilor de călătorie. Recent, compania a anunţat că doreşte să cumpere terminale POS pentru plata biletelor şi va creşte numărul gărilor în care se vor găsi automate de bilete.
CFR Călători va majora tichetul de rezervare cu 1,1 lei, de la 3,90 lei, la 5 lei. Şeful companiei CFR Călători a precizat că ultima majorare a avut loc în urmă cu şase ani.
Întrebat dacă vor fi blocate conturile CFR Călători pentru neplata taxei de utilizare a infrastructurii, Dorobanţu a răspuns: "Nu. Nu înţeleg de ce vă place atât de mult senzaţionalul. Avem o datorie de 100 milioane lei pe care o vom compensa imediat când vom încasa banii de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară".
Referitor la declaraţiile lui Valentin Dorobanţu, Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, a precizat pentru Ziarul BURSA: "El vrea să scoată la licitaţie achiziţionarea a 50 de automotoare diesel noi, dar nu precizează cu ce bani vor fi achiziţionate acestea. Compania nu are fondurile necesare să le achite. Îl lasă Ministerul Transporturilor să le achite în rate? Cât priveşte numărul vagoanelor reparate, ministrul Cuc a spus că vor fi puse în circulaţie 300 de vagoane de călători, dar nu a precizat câte vor fi reparate şi câte vor fi modernizate".
Liderul de sindicat a menţionat că relaţiile dintre conducerea companiei şi angajaţi sunt tensionate, după ce directorul general Valentin Dorobanţu a anunţat că doreşte evaluarea lunară a activităţii depusă de fiecare salariat de la CFR Călători.
Solidar cu salariaţii companiei publice feroviare de transport călători s-a arătat şi Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România. Acesta ne-a declarat: "Dorobanţu şi-a propus să evalueze oamenii dela CFR Călători în fiecare lună. Dar pe el cine îl evaluează? Până când nu se va schimba din temelii actualul sistem de numire politică a managerilor companiilor feroviare de stat, ne vom confrunta cu aceleaşi probleme pe calea ferată. Vom avea directori numiţi politic, care vin, pleacă şi care nu fac nimic pentru eficientizarea activităţii companiilor feroviare".
1. fără titlu
(mesaj trimis de Titus în data de 07.11.2019, 17:51)
Preacinstitul Dorobantu vrea evaluare fiecarui salariat? Dar cu hotii de motorina ....cum ramane?
Sa il intrebe DNA ul de ce se impaca cu ei ?
Politia ii prinde ii ceceteaza ii trimite in judecata si el se impaca cu ei de zici ca este compania lui personala.
Un corupt irecuperabil