• Vodafone a lansat şi V-Hub, o platformă de consultanţă dedicată IMM-urilor care vor să intre pe piaţa e-commerce
Vodafone România a lansat ieri o gamă largă de servicii destinate IMM-uri şi fermierilor din ţara noastră prin care intenţionează să sprijine digitalizarea firmelor. Soluţiile de business includ servicii integrate cloud, de securitate cibernetică, soft POS prin telefon sau servicii pentru managementul flotei auto, iar pentru fermieri este disponibilă o staţie meteo inteligentă. Toate pot fi accesate pe bază de abonament lunar, iar ca exemplu preţurile pentru dispozitivele de management a flotei pornesc de la 9 euro pe lună, pe autovehicul, la fel ca în cazul serviciilor POS, în timp ce staţia meteo porneşte de la 200 de euro/lună.
Totodată, Vodafone a mai lansat ieri o platformă online dedicate IMM-urilor, cu acces gratuit la resurse şi informaţii relevante în ceea ce priveşte digitalizarea. "Platforma V-Hub îşi propune să fie un instrument care să le ofere IMM-urilor un sprijin real, care să le ajute să se dezvolte şi să opereze cu succes într-o lume digitală. De asemenea, prin intermediul V-Hub, companiile pot intra în legatură cu un consultant Vodafone Business pentru sfaturi şi mai multe informaţii legate de principalele teme ale platformei, care vor fi oferite gratuit", arată un comunicat al companiei.
Ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, Mihnea Rădulescu, directorul Vodafone Business, a afirmat că serviciile pe care le oferă compania sa creează un ecosistem ce porneşte de la serviciile de bază telecom prin care se vizează eficientizarea şi optimizarea companiilor mici şi mijlocii. Prin intermediul mai multor senzori şi dispozitive conectate se colectează date despre diverse lucruri, date care "pot ajuta mult lanţul valoric al unei companii".
Pe lângă soluţiile de soft POS prin telefon, soluţiile de securitate cibernetică, semnătură electronică, cloud sau instrumentele de management a flotei auto (aplicaţie care arată starea vehiculului de exemplu sau dacă şoferul şi-a pus centura, dacă a deschis portbagajul - etc.), Vodafone Business oferă de asemenea unui comerciant posibilitatea de a-şi crea de la zero un magazine online în interiorul platformei Vodafone prin care poate să gestioneze inclusiv plăţile şi relaţia cu curierii. Serviciile sunt disponibile pentru orice companie din România, adică pot fi accesate chiar dacă compania nu este client de telecomunicaţii Vodafone.
În întâmpinarea fermierilor Vodafone Business vine cu o staţie meteo inteligentă, adică cu senzoristică de analiză a sănătăţii plantei de exemplu, a solului sau a umidităţii.
"Este de mare interes pentru noi pentru că agricultura are o pondere mare în PIB, dar modul în care se face agricultură nu este cel mai modern. Este un domeniu extrem de fragmentat şi ne dorim ca toţi fermierii să aibă acces la soluţii digitale avansate. Vor avea posibilitatea să aibă o productivitate mai bună, să crească calitatea, să reducă costurile", a spus ieri Mihnea Rădulescu.
Această staţie vine cu propria platformă ce poate fi accesată dintr-o aplicaţie de pe telefonul mobil. Comercializarea staţiilor a început de circa 2 săptămâni, iar primele semnale indică faptul că fermierii sunt interesaţi de pachetul de soluţii.
"Soluţiile lansate sunt bazate pe senzori care asigură gestionarea şi colectarea datelor - care sunt esenţiale pentru culturi -, realizarea de predicţii şi analize care permit creşterea eficienţei şi productivitatea în agricultură", a afirmat şi Marius Coman, IoT (Internet of Things) country sales manager Vodafone.
De asemenea, platforma V-Hub lansată ieri este structurată în patru secţiuni principale: expertiză digitală, marketing digital, securitate digitală şi muncă de la distanţă. Aici utilizatorii vor regăsi materiale şi informaţii practice pentru dezvoltarea afacerii în mediul digital, precum ameninţările informatice şi cum îşi pot proteja afacerea împotriva acestora, cum îşi construiesc o prezenţă online, cum îşi creează un website, cum se pot promova utilizând social media sau cum menţin productivitatea într-un sistem de muncă hibrid. V-Hub oferă, totodată, acces gratuit la o serie de tutoriale practice şi cursuri destinate companiilor IMM.
De asemenea, prin intermediul V-Hub, companiile pot intra în legătură cu un consultant Vodafone Business pentru sfaturi şi mai multe informaţii legate de principalele teme ale platformei.
"Deseori ne referim la companiile mici şi mijlocii ca fiind coloana vertebrală a economiei. La nivelul României, acestea generează două treimi din locurile de muncă, fiind, astfel, o componentă vitală a economiei şi o parte integrantă a inovării şi dezvoltării. Contextul pandemic ne-a arătat şi mai clar importanţa şi necesitatea de a avea un mediu de business rezilient, pregătit să facă faţă şi să răspundă oricăror provocări. Din păcate, companiile mici şi mijlocii au fost puternic lovite şi cele mai expuse, în special pe fondul unui grad de digitalizare scăzut în acest segment. Ştim că acele companii care investesc în servicii digitale au gestionat mai bine provocările utilizând tehnologia pentru a-şi adapta rapid modul de lucru. De aceea, nevoia de transformare digitală este critică pentru afacerile mici şi medii din România. Vodafone s-a angajat să sprijine companiile mici şi medii în acest demers, să fie un partener de încredere pentru acestea în procesul de transformare digitală şi adaptare la un mediu în continuă schimbare. Iniţiativa de a lansa o platformă care vine în ajutorul IMM-urilor din România cu informaţii relevante şi consiliere gratuită din partea consultanţilor noştri este unul dintre instrumentele prin care ne propunem să concretizăm acest obiectiv", a mai spus Mihnea Rădulescu, directorul Vodafone Business.