Grupul auto german Volkswagen este concentrat mai mult pe tranziţia spre autovehiculele electrice şi serviciile de transport decât pe o posibilă vânzare a mărcii de motociclete Ducati sau a producătorului de transmisii Renk, a declarat, ieri, directorul responsabil pentru strategie de la VW, Thomas Sedran, informează Reuters, confrom Agerpres.
Analiştii şi bancherii se aşteptau ca cel mai mare constructor auto din Europa să vândă în curând active pentru a putea acoperi costul scandalului manipulării emisiilor poluante, scandal care a costat deja compania aproximativ 25 de miliarde de dolari.
Cu toate acestea, Thomas Sedran a precizat că Volkswagen nu se grăbeşte să vândă din active, mai ales având în vedere performanţele financiare solide ale companiei, în pofida scandalului "dieselgate".
"Este mult mai important să discutăm care sunt noile domenii de afaceri pe care compania va intra. Vânzările de active sunt mai puţin relevante. Marile decizii, de exemplu cele cu privire la modul în care să extindem sau să optimizăm portofoliul de afaceri al unei companii globale necesită timp şi trebuie adoptate prin consens. Pentru Volkswagen, subiectul portofoliului de afaceri este foarte important, dar nu suntem în criză de timp", a spus Thomas Sedran.
Potrivit surselor citate de Reuters, Volkswagen le-a cerut băncilor să analizeze mai multe opţiuni pentru marca de motociclete Ducati sau producătorul de transmisii Renk, şi luna trecută au fost selectaţi cinci posibili ofertanţi pentru Ducati, printre care şi familia italiană Ducati, cu oferte cuprinse între 1,3 şi 1,5 miliarde de euro.
Însă, o posibilă vânzare a unor divizii, în prezent, nu se bucură de sprijinul majorităţii membrilor consiliului de supervizare de la Volkswagen, reprezentanţii muncitorilor opunându-se la ideea unei vânzări dacă nu există motive financiare.
"Managementul de top are o idee clară cu privire la ceea ce aparţine operaţiunilor de bază şi ce nu", a spus Sedran, fără să ofere detalii.
"Acum este rândul consiliului de supraveghere să evalueze acest lucru şi să decidă ce vom face", a apreciat Sedran, adăugând că banii pentru a plăti pentru scandalul emisiilor vor trebui să vină de undeva. "În concluzie, este perfect plauzibil că am putea găsi un proprietar mai adecvat pentru anumite domenii de activitate", a subliniat Sedran, fost preşedinte al General Motors Europe, care s-a alăturat Volkswagen cu numai două luni înainte de izbucnirea scandalului "dieselgate".
Pe de altă parte, referindu-se la eforturile de durată ale grupului de a produce un autoturism low-cost pentru pieţele emergente, Thomas Sedran a pus că marca Skoda va încerca să dezvolte un astfel de vehicul pentru India până în 2020, un an mai târziu decât era programat în discuţiile de cooperare cu Tata Motors, care între timp au eşuat. Sedran a adăugat că Skoda are "mai multe idei" pentru un automobil ieftin destinat pieţei din India, care ulterior ar putea fi lansat şi pe alte pieţe precum Brazilia şi Iran.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.