"Wal-Mart Stores" Inc., cel mai mare lanţ retail din lume, a raportat primul declin anual al vânzărilor sale din 1980, ceea ce arată provocările cu care se confruntă în competiţia cu rivalul "Amazon.com" Inc. pe segmentul e-commerce, respectiv impactul aprecierii dolarului şi pierderea unei cote de piaţă în Marea Britanie.
Vânzările companiei au scăzut cu 0,7% în anul fiscal încheiat în ianuarie, la 482,1 miliarde de dolari. Dacă nu se ia în calcul impactul fluctuaţiilor de curs valutar, vânzările au sporit cu 2,8% în intervalul menţionat, la 499,4 miliarde de dolari.
Pentru anul curent, "Wal-Mart" estimează stagnarea vânzărilor sale, faţă de un avans de 3-4% preconizat anterior.
Câştigul obţinut de companie în anul fiscal recent încheiat a însumat 14,694 miliarde de dolari, faţă de 16,363 miliarde de dolari în exerciţiul anterior.
În ultimul trimestru din 2015, vânzările companiei americane s-au diminuat cu 1,5%, la 129,7 miliarde dolari. Fără impactul fluctuaţiilor de curs valutar, vânzările au sporit cu 2,2% în ultimele trei luni ale anului trecut. În aceeaşi perioadă, profitul net a scăzut cu 7,9%, la 4,57 miliarde de dolari, în principal din cauza închiderii unor magazine.