Producătorul de ciocolată Wawel anunţă că piaţa ciocolatei din România ar putea creşte cu circa 20% în anul 2009, faţă de cele 300 de milioane de euro înregistrate prin vânzările în retail estimate pentru anul 2008, se arată într-un comunicat al companiei.
Conform analiştilor de research, piaţa mondială a dulciurilor este evaluată la 70 de miliarde de euro, şi creşte cu aproximativ 5% pe an. Pentru această valoare, corespund 12 milioane de tone de dulciuri, incluzând ciocolata şi zaharoasele, cu un volum în creştere cu peste 3% pe an, se mai arată în comunicat.
În România, consumul de ciocolată pe cap de locuitor se situează puţin sub valoarea de două kilograme pe an, în timp ce în unele ţări occidentale consumul este de 8-10 kg pe cap de locuitor pe an.
Potrivit datelor furnizate de companie, Wawel România intenţionează ca în 2009 să se integreze în marile reţele de retail şi cash and carry, precum şi în toate magazinele reprezentative din oraşele cu peste 10.000 de locuitori, la nivel naţional. Tot în 2009, compania urmăreşte obţinerea unei cote de cel puţin 1% din piaţa totală de ciocolată, ceea ce înseamnă echivalentul a 8%-10% din sectorul premium.
În prezent, produsele Wawel se găsesc în aproximativ 200 de magazine din Bucureşti şi în altele din zece judeţe din ţară. Compania colaborează în România cu două companii mari din domeniul import şi distribuţie, respectiv Sitel Group şi Rocon Distribution 2000.