Marile companii din mediul online şi-au schimbat abordarea în ultima perioadă. Nu mai este vânată cantitatea, ci calitatea sau mai exact un anumit gen de public.
YouTube a lansat un nou program pentru a ajuta advertiserii să aibă acces la spectatori "valoroşi", care vizionează conţinut pe televizoare, într-un efort de a menţine veniturile din publicitate într-o perioadă în care brandurile reduc bugetele din cauza pandemiei de coronavirus. Programul, numit YouTube Select, va permite brandurilor să cumpere reclame care vor ajunge la persoane care urmăresc conţinut pe televizoare, indiferent dacă este vorba despre video-uri individuale sau dacă urmăresc YouTube TV, serviciul de televiziune live al companiei. În condiţiile în care este mai probabil ca oamenii să urmărească conţinutul în timp ce stau pe canapea în faţa televizorului decât pe smartphone-uri sau laptopuri, spectatorii TV sunt consideraţi că sunt mai profitabili în industria publicităţii.
Privitorii folosesc mai mult YouTube în perioada pandemiei şi peste 100 de milioane de oameni au urmărit YouTube pe televizoare, în luna martie, a spus Tara Walpert Levy, vicepreşedinte de soluţii pentru agenţii şi branduri la Google, potrivit news.ro. "Dacă eşti un brand mare, dependent să ajungi la mai mulţi oameni cu mesajul tău, abilitatea de a accesa audienţa este esenţială", a spus acesta într-un interviu. Reţelele de televiziune tradiţionale din Statele Unite ar putea pierde venituri din publicitate de până la 12 miliarde de dolari în primul semestru al acestui an, potrivit firmei de cercetare eMarketer, în condiţiile în care brandurile îşi reduc cheltuielile, iar transmisiunile sportive în direct, care generează de obicei venituri mari din publicitate, sunt suspentate.YouTube speră să atragă toţi advertiserii, indiferent dacă vor să ajungă la audienţe TV s au vor flexibilitatea de a opri rapid campaniile de publicitate, lucru care se poate face mult mai uşor în cazul serviciilor digitale şi de streaming, a spus Levy. Prin intermediul YouTube Select, advertiserii pot şi să cumpere publicitate care să apară pe cele mai vizionate canale de YouTube în anumite categorii, cum ar fi divertisment, sport, sau frumuseţe sau modă. YouTube Select va înlocui un program numit Google Preferred, care a vândut publicitate pentru primele 5% din canalele de YouTube, în funcţie de popularitate şi angajament.