ZIARUL "BURSA" A ANUNŢAT ÎN PREMIERĂ, ÎNCĂ DIN IANUARIE Oprescu interzice taxiurilor din Ilfov să mai opereze în Bucureşti

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 15 februarie 2013

Oprescu interzice taxiurilor din Ilfov să mai opereze în Bucureşti

Un proiect legislativ pentru modificarea Legii care reglementează domeniul taximetriei urma să fie dezbătut, săptămâna aceasta, în Parlament, dar a fost retras de pe ordinea de zi.

Proiectul subliniază, printre altele, că nivelul tarifului de distanţă, care va fi stabilit de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, va fi unic pentru toate companiile de taxi, urmând să fie diferenţiat pe categorii de autoturisme, în func-ţie de capacitatea cilindrică a motorului. De asemenea, tariful de pornire va fi egal cu dublul tarifului de dis-tanţă, în prezent acestea două fiind egale.

Municipalitatea are o serie de amendamente la acest proiect, Primarul Capitalei Sorin Oprescu interzicând taxiurilor din Ilfov să mai opereze în Bucureşti.

UPDATE 12:10: Transportatorii reacţionează la declaraţiile lui Oprescu

Federaţia Operatorilor Români de Transport şi Asociaţia Profesională a Transportatorilor în Regim de Taxi şi Închiriere (APTTI) susţin, într-o scrisoare deschisă adresată lui Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, că principala cauză a stării de fapt de pe piaţa taximetriei este limitarea numerică a autorizaţiilor taxi, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.

Reprezentanţii celor două organizaţii consideră că în Bucureşti ar trebui să fie, conform legi, aproximativ 7600 de autorizaţii taxi, (4/1000 de locuitori), dar că, în realitate, sunt 10.280 de autorizaţii taxi, ceea ce înseamnă că numărul acestora depăşeşte cu circa 3000 de autorizatii prevederile legale.

În ceea ce priveşte accesul taxiurilor ilfovene în Bucureşti, APTTI susţine: "Sorin Oprescu evită să spună adevărul despre reala ţintă a modificării legii şi anume că, în proiectul de modificare a legii taximetriei, s-a strecurat un paragraf care oferă posibilitatea ca un transportator autorizat să poată folosi în desfăşurarea activităţii un alt transportator «neautorizat» (prin termenul «neautorizat» ne referim la transportatorii Ilfoveni ce nu au autorizaţii de Bucureşti, dar sunt transportatori ce deţin deja baza materială pentru desfăşurarea activităţii de taximetrie şi care în baza unei legi, în vigoare, 168/2010, au investit şi au creat locuri de muncă)".

APTTI adaugă faptul că, în cazul în care taxiurile din Ilfov nu vor fi acceptate în Capitală, "taximetriştii vor deveni (fortaţi de împrejurări, pentru a nu îşi pierde investiţiile deja făcute) clienţii mafioţilor din Bucureşti care stau cu sute de autorizaţii în sertar fără a avea maşini".

Comunicatul citat precizează: "Vorbim de aproximativ 1600 de potenţiali clienţi care vor închiria acele autorizaţii de Bucureşti; un simplu calcul arată că 1600 de autorizaţii închiriate cu 250-350 euro/lună, generează un profit curat de 400.000-560.000 de euro lunar, bani ce vor fi încasaţi de către cei ce acum vor Ilfovul afară din Bucureşti. Prin urmare, de ce ilfovenii care au în momentul de faţă propriile autorizaţii eliberate de către administraţiile publice din Ilfov şi îşi plătesc taxele şi impozitele către stat, să stea la mâna aceloraşi oameni care îi vor afară din Bucureşti şi care doresc doar să se îmbogaţească de pe urma unor simple hârtii numite «autorizaţii taxi Bucureşti»?".

Federaţia solicită edilului Capitalei să elimine paragraful care limitează autorizaţiile taxi din lege.

Organizaţiile anunţă că vor organiza un miting şi un marş de amploare prin care vor solicita actualei guvernări să repare abuzurile create anterior, acestea solicitând liberalizarea numărului de autorizaţii taxi, acţiune considerată drept "singura metodă prin care se va pune capăt birocraţiei, traficului de influenţă, şpăgii şi afacerilor gen real-state cu autorizatţi taxi", conform precizărilor din comunicat.

Prin scrisoarea deschisă, transporatorii îl invită pe Sorin Orescu la dialog, în vederea rezolvării situaţiei de pe piaţa taximetriei.

---

Primăria Municipiului Bucureşti nu este de acord cu propunerea potrivit căreia un număr de taxiuri din judeţul Ilfov să opereze permanent în Capitală - măsură prevăzută în proiectul de modificare a Legii taximetriei.

Ieri, Sorin Oprescu a declarat: "Mă refer, concret, la un număr de 1.600 de taxiuri din Ilfov. Era un abuz din partea organului legislativ, care interfera cu autoritatea locală într-o problemă care ţine exclusiv de de-cizia adminis-trativă locală. Mai mult decât atât, din cauza aces-tei prevederi se putea rea-liza o concurenţă neloială celor care îşi desfăşoară activitatea în localitatea în care sunt autorizaţi. În momentul de faţă, în Bucureşti sunt circa 8.500 autorizaţii valabile. Din anul 2010, Primăria Capitalei nu a mai eliberat nicio autorizaţie de taxi, respectând prevederile legale, care condiţionează eliberarea de autorizaţii în funcţie de numărul de locuitori: patru autorizaţii de taxi la o mie de locuitori. Există un număr mare de bucureşteni, care, acum, pe perioada de criză, neavând altă sursă de venit, îşi doresc să pres-teze activitatea de taximetrie. Şi când spun asta mă refer la persoane deţinătoare de atestate. Şi eu nu pot să-i ajut, pentru că respect prevederile legii. Şi cum s-ar fi uitat oamenii ăştia la mine, dacă eu nu mă opuneam modificării greşite a Legii taximetriei, care mă obligă pe mine, Primarul General al Municipiului Bucureşti, să autorizez taximetriştii din Ilfov să vină să lucreze în Bucureşti?"

În aceste condiţii, una dintre propunerile Primăriei Municipiului Bucureşti pentru modificarea legis-laţiei din domeniul taximetriei prevede interzicerea autoturismelor să efectueze transport public de persoa-ne, în regim de taxi, sau să staţioneze în vederea efectuării unor astfel de transporturi în interiorul unei localităţi, alta decât localitatea de autorizare.

În cazul nerespectării prevederii sunt prevăzute sancţiuni de la 1.000 la 5.000 de lei, la care se adaugă măsura complementară de suspendare a dreptului de utilizare a autoturismului pe o perioadă de 6 luni.

Edilul Capitalei susţine că există o localitate ilfoveană cu circa 7.000 de locuitori ai cărei reprezentanţi au dat 192 de autorizaţii, "când legea îi obligă să dea fix 28 de autorizaţii". Oprescu a cerut "imperativ" autorităţilor de autorizare, primarilor şi consiliilor locale să verifice numărul de autorizaţii eliberate şi să intre în legalitate.

Primarul Bucureştiului a mai spus: "În primul rând, mi-aş dori ca proiectul noii legi a taximetriei să ţină seama de realitatea din stradă şi să nu fie redactat la comanda unor proprietari de firme de taxi, prin diverse grupuri de interese. Acest serviciu trebuie să fie la nivelul anilor în care trăim, să fie modern, civilizat, prompt, să respecte consumatorii, indiferent că sunt bucureşteni sau vizitatori, din ţară sau din străinătate. Să fie un serviciu cu şi pentru oameni".

Potrivit lui Sorin Oprescu, în prezent, siguranţa şi calitatea trans-portului de taxi sunt grav afectate.

"Situaţia pe care v-o semnalez este generatoare de evaziune fiscală de proporţii, corupţie, spălare de bani, abuzuri în detrimentul interesului public şi al societăţii", opinea-ză domnia sa, subliniind că doar câteva dintre propunerile pe care Municipalitatea le-a avut la proiectul legislativ au fost luate în considerare.

"Au fost menţinute doar amendamentele care nu deranjau anumite grupuri de interese. Însă problemele reale semnalate de noi, cele care afectează grav buna des-făşurare a activităţii de taxi în Bucureşti, iar unele chiar legalitatea acestei activităţi, au fost excluse din prevederile noului proiect. Ba mai mult, s-a încercat legalizarea unor abuzuri. Permanent i-am informat pe parlamentarii vechii legislaturi despre aceste nereguli, însă fără rezultat. Mulţumesc noului Parlament pentru receptivitate: a scos de pe ordinea de zi proiectul de modificare a legii taximetriei propus de vechiul Parlament".

Evaziune fiscală şi clienţi înşelaţi, din cauza tarifelor scăzute

Ca urmare a faptului că, în prezent, tarifele practicate pe piaţa taximetriei sunt sub limita acoperirii cosurilor de către operatori, apar fenomene cum ar fi înşelarea clientului, evaziunea fiscală, negocierea cu clientul la cursă şi neutilizarea aparatului de taxat, coroborată cu refuzul curselor, în cazul în care nu se ajunge la o înţelegere cu clientul, susţine Sorin Oprescu. Acesta apreciază că siguranţa şi calitatea serviciului de taxi sunt afectate negativ ca urmare a lipsei investiţiilor în parcul auto şi a diminuării calităţii personalului utilizat".

"Obligaţia Primăriei este protecţia consumatorului, respectiv a cetăţenilor împotriva abuzurilor, stabilind tariful maximal. Legile ţării nu permit autorităţilor locale să stabilească tariful minimal, din cauză că ar afecta libera concurenţă. Nu ne putem întoarce la mercurialul de pe vremea comunismului", a spus Oprescu, exemplificând: "Dis-peceratul «Cobălcescu» a cerut 1,7 lei (tariful de distanţă pe km). Primăria a aprobat. A urmat migrarea tuturor călătorilor către companiile mai ieftine. Taximetriştii afiliaţi către acest dispecerat au plecat şi ei la cei cu preţurile mai mici. Actuala lege nu-i permite taximetristului independent să vină să-şi spună părerea asupra unui preţ, să lucreze pe tariful lui. Ci îl obligă să se ducă la dispecerat, să ia preţul pe care îl stabileşte dispeceratul. Însă, sunt de acord cu orice soluţie stabilită de prestatorii acestui serviciu, care vizează eliminarea tuturor ilegalităţilor din taximetrie şi efectuarea unui serviciu civilizat şi eficient economic".

Oprescu: "Am cerut eliminarea prevederilor care creează premisele «sclaviei» în taximetrie"

Propunerea pentru modificarea legislaţiei prevedea permanentizarea autorizaţiilor de taxi, însă aceas-tă măsură a fost eliminată din proiect, în toamna trecută.

În anumite condiţii, unii operatori intrau în posesia definitivă a acestor autorizaţii, spune Sorin Oprescu, precizând: "Le tranzacţionau după bunul blac, autorizaţiile pierzându-şi caracterul public şi eliminând posibilitatea ca orice cetăţean să poată să acceadă la ele. Nici dacă greşea, noi nu i-o mai puteam retrage. Am sesizat de nenumărate ori legiuitorii asupra acestei erori şi, în octombrie 2012, am reuşit să scoatem această prevedere din proiectul de modificare a legii. Însă, mai este o problemă serioasă, legată de închirierea autorizaţiilor şi transmiterea lor de la un operator la altul, fără a se ţine cont de caracterul public al acestora. În acest fel, ţinând seama de numărul de autorizaţii limitat de lege, se creează premisa ca niciodată o autorizaţie să nu mai fie disponibilă. Creşte numărul celor care vor lucra pe autorizaţiile altora, cu propria maşină, suportând toate costurile, responsibilitatea celui ce deţine autorizaţia devenind, practic, nulă. Acest lucru va crea un val de nemulţumire în rândul celor care, astăzi, formează aşa-zisul grup al «sclavilor din taximetrie», grup care devine mai mare, cu fiecare zi. (...) Legiutorul, dacă mă întrebaţi pe mine, la sugestia unor grupuri de interese, prevăzuse, citez: «Un transportator autorizat, persoană juridică, poate utiliza pentru transportul de persoane în regim de taxi, doar conducători auto atestaţi profesional şi numai într-una din următoarele situaţii: (...) pe bază de contract prestări servicii sau pe bază de contract de asociere în participaţiune, legalizat, în calitate de persoană fizică autorizată, înregistrată la Registrul Comerţului, pentru desfăşurarea activităţii de conducător auto, din care să rezulte şi că, cel puţin una dintre părţi, are fiscalizată casa de marcat, în condiţiile legii». Şi uite aşa se legifera sclavia, enunţată de mine anterior. Primăria Municipiului Bucureşti a solicitat ca articolul respectiv să aibă un singur alineat care să prevadă fără echivoc, citez: «Un trans-portator autorizat poate să utilizeze pentru transportul de persoane în regim de taxi doar conducători auto atestaţi profesional şi numai pe bază de contract de muncă în calitate de salariaţi». Mai mult decât atât, pentru creşterea siguranţei circulaţiei şi respectarea legislaţiei muncii, am solicitat ca programul de lucru al taximetriştilor să fie de maxim opt ore pe zi, cu menţiunea că această condiţie va fi înscrisă obligatoriu în contractul de muncă".

Proiectul legislativ a creat haos în piaţă înainte să fie adoptat

Proiectul legislativ din domeniu a creat deja haos pe piaţa taximetriei din Capitală. Sunt companii de taxi care deja au ridicat tariful şi care şi-au pierdut atât clienţii, cât şi angajaţii, celelalte firme din domeniu neavând curajul să majoreze tariful de teamă să nu-şi piardă clienţii, după cum ne-au spus surse din piaţa de profil, subliniind: "Eu am lucrat la o firmă care a majorat tariful şi care acum este aproape în faliment din cauză că nu a mai avut clienţi. Împreună cu aproximativ 100 de colegi, m-am mutat la o altă companie, care are mai puţin pe km, dar avem probleme cu autorităţile. Nu am primit ştampila pe fişa cu cheltuieli, pentru că, în situaţia de faţă, cu tariful practicat, nu acoperim cheltuielile şi funcţionăm în afara legii. În aceste condiţii, de câte ori suntem prinşi suntem amendaţi cu câte 500 de lei".

Viorel Radu, preşedintele Asociaţiei pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI), ne-a precizat că pe piaţa taximetriei este o concurenţă neloială între dispecerate şi că "este nevoie de o nouă reglementare care să îndrepte acest lucru".

În ceea ce priveşte declaraţiile făcute de primarul Capitalei, Viorel Radu consideră: "Este bine că primarul general a avut o poziţie după mulţi în care nu a făcut nimic în acest domeniu".

Domnia sa ne-a spus: "Avem costuri foarte mari - cu carburanţii, cu îngrijirea maşinilor, plătim impozite. Având în vedere, însă, că puterea de cumpărare este redusă, credem că ar fi bine şi dacă tariful va fi stabilit la 2,1-2,2 lei/km".

Problema majoră cu care se confruntă, în prezent, taximetriştii autorizaţi este prestarea acestui serviciu în mod ilegal, potrivit preşedintelui ADTI, care ne-a spus, recent: "Cel puţin în Bucureşti, taximetria se desfăşoară într-o ilegalitate totală. Nu mai avem încredere că serviciul de taxi este prestat în condiţii de siguranţă. Ne confruntăm cu o degringoladă totală, autorităţile nu intervin deloc, taximetriştii piraţi nu sunt amendaţi. În mod normal, în Bucureşti există circa 7.000 de taxiuri autorizate, din care 4.000 aparţin Asociaţiei, dar, pe întreg teritoriul Capitalei, îşi fac veacul vreo 20.000 de maşini de taxi. Noi am avut tot felul de acţiuni, dar nu s-a rezolvat nimic. Taximetria este falimentară".

Opinia Cititorului ( 10 )

  1. Iar a venit "distinsul"radu viorel, cel care a facut echipa cu ghisa de la pelicanu sa-si dea cu parerea?Doamna olescu informti-va mai bine si nu o spun cu rautate, acest domn este unul din groparii meseriei de taximetrist si acum se da si el dupa cum bate vantul. Sunati-l si intrebati-l despre pactul pe care la facut acum 3ani cu ghisa, sora de la 2000 si cu nu mai stiu cine. Nu-l mai bagati inseama pe acest gropar. Cat despre lage nu cred ca trece, sant interese mari.

    1. Daca radu viorel face dovada ca are 4000 de taximetrisri in "asociatie", eu predau autorizatia la primarie si daca nu face dovada sa o predea el.

    Oprecule maica, dar cu cainii vagabonzi cand ai de gand sa rezolvi in folosul cetatenilor ? Cu dughenele si cu mizeria facuta de acestea cand ? Cu poluarea fonica a masinilor cand ? Cand, Oprescule, CAND ?

    Afara cu zburatoriii ca de 6 ani ne-au facut pilaf. Ghisa mergi tu cu1, 39 prin dragomiresti vale sa vedem ce bani mai faci. Nu ti-e rusine, nesimtitule ca ai cel putin 4000de autorizatii pe ilfov si tu vorbesti de ilegalitati? Ar trebui sa fii primul care da socoteala, tarane, analfabet si golan.

    Va rog insistent acest Radu viorel nu are membri in asociatie ADTI are alte interese .Toate reclamatiile sant trimise de independenti si SNTI

    1. Stim, dar doamna reporter nu are de unde sa stie de trepadusul asta. Radu viorel este un impostor care se erijeaza acum in aparatorul nostru. Sa ne lase.

    Pai daca la bucuresti nu se mai dau autorizatii din 2010 la ilfov se dau la kg, pe fiecare saptamana se elibereaza cel putin 50 de autorizatii si nimeni nu intervine. I-as intreba pe cei din ilfov, ce taxe platesc ei in bucuresti de stau pe locurile noastre de parcare? Platesc cumva redeventa la PMB de 130 ron pe an si eu nu stiu? platesc PMB 600ron chirie la 5ani si eu nu stiu? daca ei spun ca platesc taxe si impozite sa plateasca si sa munceasca in localitatea de autorizare.Pai unu autorizat in 1decembrie are acelasi impozit la consiliul local ca mine, autorizat in bucuresti? niciodata asa ca nu va mai dati in spectacol atat.

    Pai sa mearga ghisa la bruxelles si sa zica acolo cum "a respectat" legea cu eliberarea autorizatiilor pe ilfov, poate il aresteaza aia acolo.Ce tupeu au unii frate, incredibil.

    1. ah ce-mi place ca va ofticati voi ilfoveni de bucuresti sau mai pe scurt parveniti in bucuresti sau tarani care au buletin de bucuresti, cati dintr-e voi or avea mutatie in bucuresti si stati in rahova? iar bucuresteanului ala care nu stie da se platesc taxe si impozite catre bugetul ROMANIEI mai nea... si una peste alta bucurestiul se afla in ilfov nu invers

      serviciul de maxi-taxi cum o functiona cand aia ia clienti din bucuresti si din 1 decembrie/ LU ALA CINE I-O FI ELIBERAT AUTORIZATIE? buc sau 1 decembrie? nu vedeti ca ne batem ca, chiorii ? cum ar fi sa-i zici lu bunicata ca nu poate fi internata intr-un spital din bucuresti ca sta in 1 decembrie? s-au multe alte cauze, oricum d-ule primar santeti PENIBIL, SA VA FIE RUSINE D-ULE PRIMAR CA SUSTINETI INTERESELE MAFIOTILOR CARE AI BLAMATI.. NU FACETI ALTCEVA DECAT SA INSTIGATI LA REVOLTE INTR-E OAMENI, dar sper ca printr-e acei oameni sa se afle si uni care gandesc si sa vada adevarata realitate.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb