Lansată în 2016 sub umbrela "Oraşul Antreprenorilor" de către Impact Hub şi ING Bank, Startarium este astăzi cea mai complexă platformă pentru antreprenorii aflaţi la început de drum. Aceasta oferă gratuit toate instrumentele de care aceştia au nevoie, de la implementarea ideii până la scalarea afacerii. În cei cinci ani de activitate, ING Bank a investit în Startarium peste trei milioane de euro, ceea ce a făcut posibilă dezvoltarea continuă a platformei şi sprijin constant pentru startup-urile din comunitate, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Construită pe patru piloni - învăţare, practică, mentorat şi finanţare - Startarium a format o comunitate de peste 47.000 de membri, a publicat peste 500 de materiale utile antreprenorilor şi a înregistrat peste 600.000 de vizitatori. Din 2016 şi până în prezent, Startarium a susţinut conturarea a peste 5.000 de afaceri, iar peste 100 de antreprenori români au fost ghidaţi gratuit de mentori pentru accelerarea dezvoltării startup-urilor lor. Per total, Startarium a deschis startup-urilor româneşti accesul la finanţări ce depăşesc 800.000 de euro în ultimii cinci ani.
"An de an, ne uităm cu mândrie la felul în care Startarium creşte şi devine un real sprijin al mediului de afaceri din România. În special în contextul din prezent, astfel de proiecte de susţinere sunt cruciale pentru revenirea economiei. Asta pentru că ele contribuie la încurajarea celor proaspeţi în ale antreprenoriatului să îşi pună ideile în practică, respectiv a celor care au avut dificultăţi să se reinventeze prin programe precum RE:BUILD. Pe măsură ce revenirea la noul normal se apropie de orizont, suntem alături de clienţii noştri şi cei ce vor să meargă pe această cale deopotrivă, pentru a-l construi împreună mai bun, mai sustenabil", a subliniat Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare şi CSR, ING Bank România.
Startarium informează şi despre instrumentele de finanţare disponibile pentru afaceri. Secţiunea de "Finanţare nerambursabilă 2021" este actualizată atunci când apar oportunităţi noi, de la apeluri pentru agricultură şi mediu la cele pentru digitalizare, inovaţie sau antreprenoriat social. În plus, antreprenorii pot obţine finanţare prin crowdfunding şi găsesc informaţii despre programele Startarium prin care pot obţine finanţare. Sub umbrela Startarium au fost organizate până în prezent multiple programe şi competiţii pentru antreprenori, printre care PitchDay, programul de incubare Startarium INC, Crowdfunding Makeathon sau Startarium RE:BUILD.
Parcursul antreprenorilor în Startarium, pe scurt
În Startarium antreprenorii învaţă, ghidaţi pas cu pas, cum să treacă de la idee la plan de afaceri, cum să înceapă şi să administreze o afacere, cum să îşi construiască şi valideze soluţia, cum să ajungă la clienţi şi cum să obţină bani şi resurse ca să înceapă propria afacere. De asemenea, învaţă şi cum să construiască, să dezvolte şi să crească startup-ul odată lansat. Altfel spus, antreprenorii obţin o imagine de ansamblu şi află care sunt provocările din viaţa unui startup, dar şi cum să le depăşească.
Pentru cei care deja cunosc provocările începutului sau stăpânesc informaţiile învăţate chiar în Startarium, platforma oferă şi un pilon de practică. Cu ajutorul instrumentelor şi modelelor de lucru esenţiale pe care le au la dispoziţie în platformă la secţiunea "PRACTICĂ", ei testează diferite scenarii în care pot funcţiona, pe baza cărora discută mai departe cu mentori, consultanţi şi investitori pe care îi pot descoperi în secţiunea "GĂSEŞTE ALIAŢI". Astfel, platforma oferă şi posibilitatea de a descoperi cum funcţionează mentoratul şi de a aplica pentru propriul mentor, care îi ghidează şi le clarifică drumul prin prisma propriei sale experienţe de business. Totodată, antreprenorii au acces şi la consultanţi cu care să lucreze pe o nevoie de business practică, concretă şi aplicată.
Nevoile antreprenorilor
Pentru a afla care sunt nevoile antreprenorilor şi ce apreciază cel mai mult participanţii la programe pentru startup-uri, Startarium realizează în mod constant sondaje în rândul comunităţii sale. În topul priorităţilor pentru antreprenor se află obţinerea de finanţare pentru susţinerea afacerii, găsirea de noi clienţi şi intrarea pe noi pieţe, participarea la programe de suport de tipul incubatoarelor şi acceleratoarelor de startup-uri, dar şi creşterea vânzărilor, reducerea costurilor şi găsirea de oameni potriviţi în vederea extinderii afacerii.