• Investiţii majore care depăşesc 50 milioane euro
• În prezent, 70% din producţie este exportată, în principal către pieţele europene
"Arctic" a aniversat la finalul săptămânii trecute 40 de ani de activitate şi reprezintă unul dintre cele mai prezente branduri româneşti din casele românilor, peste 80% dintre familiile din România având un produs ce poartă această marcă. În plus, "Arctic" este astăzi un brand cu notorietate 100%.
Fabrica de la Găeşti este o fabrică de nivel european. Datorită investiţiilor din ultimii ani şi a implementării sistemului de management al producţiei Total Productive Maintenance (TPM), capacitatea fabricii s-a mărit de aproximativ trei ori, în prezent fabricându-se anual aproximativ 1.500.000 de aparate frigorifice.
Cota de piaţă "Arctic" a fost la sfârşitul anului 2009 de 35,3%, volumul total al vânzărilor depăşind 1.400.000 de unităţi. Compania "Arctic" face parte din grupul Arçelik, al treilea jucător pe piaţa de electrocasnice la nivel european, şi este prezentă pe piaţa din România cu două branduri: Arctic şi Beko.
Levent Çakiro-lu, Preşedinte al Grupului de Produse pentru Folosinţă Îndelungată Koç Holding şi CEO Arçelik, a declarat: "Compania Arçelik a pus întotdeauna un mare accent pe investiţii în Româ-nia. Arctic este una dintre cele mai importante investiţii Arçelik în străinătate. Odată cu achiziţionarea Arctic am devenit acţionarul principal al celei mai importante companii producătoare de electrocasnice din România. Am consolidat poziţia Arctic pe piaţă prin investiţii majore care depăşesc 50 milioane euro. Ca rezultat al acestor investiţii, capacitatea de producţie a fabricii Arctic Găeşti s-a triplat, ajungând la 1,5 milioane de unităţi anual. Folosind tehnologii de producţie avansate şi beneficiind de transfer de know-how, precum şi noi investiţii, fabrica Arctic a evoluat foarte mult, devenind una dintre cele mai importante fabrici din Sud-Estul Europei. De la achiziţia de către Arçelik, numărul angajaţilor Arctic a crescut la 2200, iar cifra de afaceri s-a dublat, ajungând la 186 milioane euro în 2009. Arctic şi-a triplat exporturile, iar în prezent 70% din producţie este exportată, în principal către pieţele europene. Ne propunem să inves-tim în continuare în < Arctic >".
• "Arctic" - lider detaşat pe piaţa românească de electrocasnice
Compania "Arctic" este liderul pieţei româneşti de electrocasnice, având o cotă de piaţă de 35,3%.
Pe categorii de produse, "Arctic" are o cotă de piaţă de 50,1% în piaţa de frigidere (locul 1 în categorie), 30,3% în cea de maşini de spălat (locul 1) şi de 27,6% în cea de aragazuri (locul 2).
Compania "Arctic" oferă consumatorilor o gamă de aproximativ 80 de produse. Produsele sub brandul Beko, lansate în urmă cu doar câţiva ani în România, se adreseză categoriei de consumatori interesaţi de soluţii ingenioase în materie de tehnologie. Beko generează 25% din vânzările companiei în România.
În perioada 2003 - 2009, cifra de afaceri "Arctic" aproape s-a dublat, de la 94 milioane Euro la 186 milioane Euro.
În cei 40 de ani de existenţă, Arctic a produs peste 18.000.000 de frigidere, care aşezate unul lângă celălalt ar depăşi distanţa Bucureşti - Tokyo. Arctic este singura companie din cadrul grupului Arçelik care deţine o linie de producţie a congelatoarelor orizontale, totodată fiind furnizor unic pe acest segment de produse pentru întregul grup. Capacitatea de producţie a fabricii a crescut în ultimii ani de la 400.000 de unităţi în 2001 la 1.500.000 unităţi în 2009. În fabrica de la Găeşti sunt produse 58 de produse principale şi 430 de derivate.
Anual, 70% dintre produsele fabricate la Găeşti sunt direcţionate către export. În 2009, 835.000 de frigidere au fost exportate, respectiv cu 5% mai mult decât în anul precedent.
Produsele Arctic ajung în 59 de ţări din Europa şi Asia, principalele ţări către care Arctic efectuează exporturi fiind Franţa, Anglia, Germania, Italia şi Turcia.