Producătorul german de echipament sportiv "Adidas" AG îşi reduce numărul magazinelor pe care vrea să le deschidă în Rusia, în condiţiile unui sentiment slab al consumatorilor, respectiv pe fondul deprecierii puternice a rublei.
Directorul executiv al companiei, Herbert Hainer, declară că "Adidas" are în plan să inaugureze circa 30 de magazine pe an în 2014-2015, în Rusia.
În august, compania germană, care are peste 1.100 de centre comerciale în Rusia, şi-a redus ţinta de inaugurare de magazine în această ţară la 80 pentru anul curent şi 2015, de la un obiectiv iniţial de 150 de unităţi/an.
"Adidas" a raportat ieri, pentru trimestrul al treilea din 2014, scăderea cu 11% a profitului său, la 282 milioane de euro (353 milioane de dolari), în timp ce analiştii aşteptau 268,4 milioane de euro.
Vânzările companiei au sporit cu 6,2%, la 4,1 miliarde de euro, comparativ cu 4 miliarde de euro, cât preconizau analiştii. Marja de câştig operaţional a societăţii a scăzut la 9,8% din vânzări, de la 11,9% anul trecut.
Luna trecută, "Adidas" a anunţat că va lansa, în acest trimestru, un program de răscumpărare de acţiuni în valoare de 1,5 miliarde euro, care se va derula până la sfârşitul lui 2017.