Afacerile companiei Albalact (simbol ALBZ) au crescut cu 29% anul trecut, la 338,25 milioane lei, iar în primul trimestru din acest an cifra de faceri a companiei a crescut cu 1%, de la 85,25 milioane lei la 86,36 milioane lei, se arată într-un comunicat al Albalact.
Veniturile totale ale companiei au crescut cu 31% în 2011, la 353,12 milioane lei, iar profitul net a crescut la 5,76 milioane lei.
În primul trimestru al acestui an, profitul net a înregistrat o creştere uşoară, de 1% (2,71 milioane lei), faţă de cel din 2011 (2,67 milioane lei).
"Consider că am trecut cu rezultate bune un an foarte greu, am reuşit să atingem creşterile conform bugetului, deşi condiţiile economice au fost în continuare dificile, iar consumul nu a cunoscut nicio îmbunătăţire. Am continuat să investim resurse pentru lansarea unor produse noi şi pentru modernizarea liniilor de producţie, dar am făcut eforturi mari şi pentru eficientizarea costurilor pe toate sectoarele, pentru a păstra profitabilitatea. Nici anul 2012 nu are perspective mai bune, va fi un an în care consumul şi puterea de cumpărare vor fi şi mai afectate. Pentru anul acesta, bugetăm o creştere uşoară a cifrei de afaceri şi a profitului cu până la 10% şi pregătim mai multe modificări în portofoliul de produse", a declarat în comunicat Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general Albalact.
Principalii acţionari ai producători de lactate sunt Petru Ciurtin, cu 31,7% din titluri, Petru-Raul Ciurtin, cu circa 11% şi fondul de investiţii RC2 Limited, înregistrat în Cipru, cu o participaţie de 25,4%.
Compania comercializează produse pasteurizate şi UHT sub brand-urile Fulga, Zuzu, De Albalact şi Rarăul.