Turismul românesc nu va cuceri piaţa internaţională fără exploatarea mitului Dracula, orice alte tehnici de promovare am încerca, consideră Dan Matei Agathon, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS), potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"De aceea, construirea unui circuit al castelelor legate de mitul lui Dracula constituie o încercare de recuperare a profitabilităţii unei legende pe nedrept ignorate şi marginalizate. Chiar dacă mai există încă reticenţe pe plan intern faţă de promovarea turismului românesc pe baza brandului Dracula, adevărul este că România nu a avut şi nu va avea niciodată o altă legendă turistică mondială atât de cunoscută şi de atractivă precum aceasta", a precizat domnia sa.
Dan Matei Agathon a adăugat că speră să nu mai fie nevoie de alţi zece ani pentru ca mitul Dracula să ajungă să fie acceptat şi folosit ca atare în calitatea lui de magnet pentru turiştii străini, întrucât "ar fi o altă decadă pierdută pentru turismul românesc în ceea ce priveşte potenţialul său internaţional".
"Mitul Dracula nu mai are nevoie de mult de România, pentru că a fost preluat profesionist de industria de la Hollywood, precum şi de operatorii de turism pragmatici din Marea Britanie sau din ţările Asiei de Sud-Est pentru care s-a transformat într-o industrie de miliarde de euro. România, în schimb, are nevoie mai mult ca niciodată de mitul Dracula pentru a ieşi din izolaţionismul său turistic contemplativ, fiind o ţară care şade pe un munte de aur al promovării gratuite la nivel internaţional pe care refuză cu obstinaţie să-l folosească, spre propria sa pierdere", a mai spus preşedintele FPTS.