SNPL, principalul sindicat al piloţilor "Air France", a decis să accepte cererea conducerii grupului franco-olandez privind crearea unei noi subsidiare - "Boost" - cu costuri mai scăzute, pentru a furniza zboruri competitive pe distanţe lungi şi scurte, începând din această toamnă, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Operatorul franco-olandez vrea să rămână competitiv în faţa concurenţei companiilor aeriene din Golf, care se extind pe pieţele strategice.
"Boost" va opera zece zboruri competitive pe distanţe lungi şi 18 pe distanţe scurte, la costuri mai scăzute decât ale brandului Air France, pentru a restabili profitabilitatea şi a câştiga noi clienţi.
Şeful firmei-mamă, "Air France-KLM", a declarat recent pentru Reuters că noua companie aeriană va atrage nu doar tinerii care pleacă în vacanţe ci şi oamenii de afaceri.
Sindicatul piloţilor "Air France" a aprobat şi un acord de majorare a productivităţii cu aproximativ 40 de milioane de euro pe an. Anul acesta, conducerea "Air France-KLM" vrea să diminueze costurile cu cel puţin 1,5%, iar crearea "Boost" va sprijini acest obiectiv.
În ultimii ani, companiile de linie din Europa s-au confruntat cu dificultăţi financiare deoarece nu au reuşit să-şi scadă costurile pentru a concura mai eficient cu operatorii aerieni low-cost. La noua subsidiară, costurile cu piloţii vor scădea cu 15%, iar cele cu personalul navigant vor fi reduse cu 40%.