Constructorul aeronautic european Airbus recomandă companiilor aeriene care utilizează aparate A330 şi A340 să înlocuiască senzorii de viteză marca Thales cu un model produs de compania americană Goodrich, a declarat vineri un purtător de cuvânt al Airbus pentru AFP.
"Am trimis o scrisoare de informare către toţi operatorii care au în flota lor aparate A330/A340 pentru a le recomanda să înlocuiască sondele de măsurare a vitezei Pitot Thales cu modelul Pitot Goodrich", a precizat purtătorul de cuvânt.
Recomandarea vizează înlocuirea a cel puţin două dintre cele trei sonde de măsurare a vitezei cu care este echipat fiecare avion. Constructorul aeronautic a estimat modificarea "a aproximativ 200 de avioane din flota de aparate A330 şi A340". Celelalte avioane din această familie sunt deja echipate cu sonde produse de firma americană Goodrich.
După accidentul care a avut loc la data de 1 iunie 2009 cu zborul AF447 Rio de Janeiro - Paris, Airbus a cerut clienţilor săi să îi împărtăşească experienţele lor cu privire la performanţele sondelor Pitot şi, ca măsură de precauţie, a decis să emită această recomandare după declaraţiile companiilor aeriene, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Biroul de Anchete şi Analize din Franţa (BEA), organismul care se ocupă de ancheta tehnică în cazul accidentului AF447, a apreciat că funcţionarea defectuoasă a sondelor de măsurare a vitezei a jucat fără îndoială un rol, însă nu explică acest accident care a provocat 228 de morţi. Aparatul A330 al Air France era echipat cu sonde marca Thales, dar era vorba de un model mai vechi, informează Agerpres.
• AESA va ordona înlocuirea obligatorie a sondelor de viteză Thales
Agenţia Europeană de Securitate Aeriană (AESA) a anunţat vineri că are de gând să propună o directivă obligatorie referitoare la înlocuirea sondelor de viteză suspectate că au jucat un rol în prăbuşirea zborului AF447 Rio de Janeiro - Paris, informează AFP.
AESA a precizat că în zilele următoare va ordona înlocuirea tuturor sondelor Pitot Thales de tip AA de pe avioanele Airbus A330/A340. Potrivit Agenţiei, toate avioanele Airbus A330/A340 vor trebui echipate cu cel puţin două sonde Pitot produse de compania americană Goodrich, iar cea de-a treia sondă poate fi produsă de firma Thales, dar de tip BA, mai moderne decât cele de tip AA.
AESA precizează că o propunere detaliată este în curs de elaborare, urmând a fi publicată în următoarele două săptămâni. Propunerile Agenţiei, care au fost convenite împreună cu Airbus, se bazează pe datele referitoare la performanţele sondelor de viteză pe care AESA le-a analizat în ultimele săptămâni.