• "Nu ştiu în ce măsură, cei care-l votează pe Călin Georgescu înţeleg impactul economic major"
• "Am prieteni ce au investiţii mari în România şi care îşi pun problema dacă vor continua după 8 decembrie"
Indiferent de care va fi structura noului guvern şi cine va fi următorul preşedinte al României, din punct de vedere economic urmează o perioadă dificilă pentru ţara noastră, dar care va fi mult mai grea dacă, pe fondul creşterii neîncrederii, investitorii străini vor pleca iar dobânzile la care se împrumută ţara se vor majora, spune Alexandru Elian, Senior Account Manager la compania globală de investiţii Exante.
În opinia sa, cei care-l votează pe Călin Georgescu nu înţeleg pe deplin efectele economice majore pe care le va resimţi ţara noastră dacă candidatul care a câştigat primul tur al alegerilor prezideţiale va deveni preşedinte.
Alexandru Elian ne-a declarat: "România este într-o situaţie economică dificilă în acest moment, cu deficit de cont curent şi deficit bugetar. Acest lucru înseamnă că, orice guvern va fi ales, va trebui să aibă câteva soluţii pe care să le implementeze. Una este creşterea masivă a investiţiilor, interne sau externe, dar pentru acest lucru este nevoie de încredere în guvern şi stabilitate. În plus, dacă va spori neîncrederea în România vor creşte dobânzile. Or, noi suntem împrumutaţi masiv şi avem în continuare nevoie de bani. Altă soluţie este reducerea cheltuielilor aparatului guvernamental, fie prin micşorări de salarii, fie prin reduceri de personal. Evident că, în măsura în care vine un guvern proeuropean şi proamerican, acest lucru ar fi cumva mai simplu".
Managerul Exante a adăugat: "Multă lume care-l votează pe Călin Georgescu are senzaţia că totul va fi minunat. Nu ştiu în ce măsură lumea pricepe că, indiferent de partea politică, din punct de vedere economic va fi mult mai greu. Să ne gâdim că Viktor Orban nu poate să ia bani de la Uniunea Europeană prin PNRR, Ungaria fiind practic sub sancţiuni. Asupra Austriei s-a făcut un «control sanitar» după ce a fost ales un guvern de extremă dreapta. Indiferent de simpatiile politice, toate aceste lucruri cântăresc în plan economic. Nu-l cunosc pe domnul Georgescu, dar pot să evaluez declaraţiile lui şi declaraţiile cancelariilor vestice despre o eventuală venire a sa la putere".
După ce Călin Georgescu a câştigat primul tur al alegerilor prezidenţiale, ambasadorul Statelor Unite la Bucureşti, Kathleen Kavalec, a atras atenţia că securitatea, economia în creştere şi libertatea de a călători de care România s-a bucurat din ce în ce mai mult în ultimii treizeci de ani, nu sunt întâmplătoare, ci beneficiile aderării la NATO, la UE şi, în curând, la zona Schengen. "Statele Unite nu spun altor democraţii pe cine să aleagă. Dar nu ar trebui să existe nicio îndoială cu privire la valoarea alianţei transatlantice în ceea ce priveşte contribuţia la construirea Europei şi a României pe care le avem astăzi", a afirmat Kavalec.
Alexandru Elian a mai punctat că o bună parte dintre prietenii săi care au business-uri şi investiţii mari în România îşi pun problema dacă vor continua după data de 8 decembrie (n.r. când are loc al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale) sau vor închide, îşi vor lua banii şi vor pleca din România.
"Ţara va alege într-un fel sau altul, dar lumea ar trebui să fie conştientă de efectele alegerilor. Or, efectele economice, vor fi majore. Nu spun că dacă va fi un alt guvern (n.r. proeuropean) va curge numai lapte şi miere. Dar cu siguranţă va fi mult mai greu în situaţia în care o parte din capitalul privat va pleca şi dacă dobânzile externe vor creşte", ne-a declarat managerul Exante.
Mâine sunt alegerile parlamentare, în urma cărora se va stabili structura guvernului ce va da direcţia economică a ţării. Conform ultimului mare sondaj, partidul AUR a depăşit PSD în opţiunile de vot ale românilor, cu 22,4%, faţă de 21,4% pentru social democraţi. Pe locul al treilea se situează USR, cu 17,5%, potrivit sondajului realizat de AtlasIntel în perioada 26-28 noiembrie 2024 şi publicat de HotNews.
Financial Times îl descrie pe Călin Georgescu drept un politician de extremă dreapta, pro-Putin, fost membru de onoare al partidului ultranaţionalist AUR, care şi-a câştigat voturile pe baza unor campanii virale realizate prin TikTok. Georgescu a criticat apartenenţa României la NATO şi faptul că alianţa are baze militare pe teritoriul ţării, inclusiv sistemul de apărare antirachetă al Statelor Unite, susţinând că aceasta indică o confruntare cu Rusia, care duce un război în ţara vecină, Ucraina.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 11:12)
sistemul capitalist se bazeaza pe .. capital si capitalul e credit. deci putem spune ca se bazeaza pe credit. problema cu creditul e cand vine perioada cand trebuie sa platesti o parte din el inapoi, ca deja ai prea multe datorii.
multi am fost in situatia asta fie ca familie, fie pe firma, te dezvolti , investesti, cresti accelerat cu ajutorul creditelor, clientii tai au acces usor la credite sa-ti cumpere produsele(credit doar cu buletinul, azi credit de nevoi personale, card de magazin), si hei vine o zi in care veniturile nu-ti mai cresc suficient de repede sa mai poti lua inca un credit. si n-ai ce face, stai o perioada si platesti din creditele luate. asta se intampla acum , la nivel mondial. s-au maximizat imprumuturile aproape peste tot, iata si la nivel de guvern, si va trebui sa stam putin sa mai platim inapoi , sa cheltuim mai putin. nu e tragic, dar fara credit dezvoltarea ar fi mult mai lenta. mult mai lenta.
nimeni nu vrea sa plateasca inapoi din creditele luate, toti vor numai ani cu lapte si miere. din pacate nu exista, indiferent ce va promite kremlin jorjel.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 11:36)
Datoria de stat se plateste tot timpul, prin refinantare. Cand un imprumut ajunge la scadenta , e platit cu alt imprumut. Deci imprunuturile nu sunt platite de la buget, decat eventual cand ai excedent si vrei sa-l folosesti pt asta. De la buget se platesc dobanzile la imprumuturi. Care sunt platite si din imprumuturi noi, nu doar din taxe si impozite.
Daca un stat se imprunuta ca Romania, in mare parte pe plan intern, banii pe care-i plateste pe dobanzi raman in tara, unde pot finanta noi imprumuturi si tot asa. De aia a fost grav in Grecia, iar in Japonia si Italia nu e grav cu deficitul si datoria publica. Ca una se baza pe extern, celelalte pe intern.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 12:40)
Ce prostii spui. Romania se împrumută masiv din exterior. Daca nu plătești din datorii care e planul? Să plătești dobânzi toată viața apoi lași datoria copiilor și nepoților? Tu așa faci acasă la tine? Și ce faci când cresc dobânzile și nu găsești cine sa te împrumute?
1.3. - (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de 2big2fail în data de 30.11.2024, 15:34)
singura minte limpede de pe aici .. in rest ... praf si pulbere
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 18:41)
STAI bre lol , "camatarii "suntem noi, prin fondurile de pensii, bondurile cumparate si bancile ce iau bonduri din depozitele populatiei
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 23:10)
Aloo, nici copiii si nepotii nu o sa o plateasca, se vor refinanta si atunci. Normal, la un moment dat e nevoie de taieri de cheltuieli sau de cresteri de venituri ca sa ai datorii mai mici si dobanzi mai mici, atat procentual cat si ca suma absoluta. Dar, in principiu, statul poate face rost de bani tot din imprumuturi ca sa acopere dobanzile in crestere. E alt spatiu de manevra decat "cum fac eu acasa".
Unde ai vazut tu ca se imprumuta masiv din exterior? 85% e interna.
2. Abia astept!
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 11:38)
Sa cumpar TLV si SNP la discount! Poate sa iasa presedinte si Stalin din groapa, fluxurile de capital au alte criterii de risc demult depasite datorita guwernarii din ultimii 10 ani!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 14:49)
TLV o sa dea dividend si gratuite monstruoasa ,merge si BRD ca inca nu au facut plinul fondurile si are de dividende. Si ceva TEL si electro-gazoase pentru ca vor scadea multe subventii pentru a taia din deficit in 2025. TTS iar e bun ca a scazut mult mult de tot de la 10 acum e 4. Poate si ceva ipru asa de samanta.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 14:59)
SNP, ma? SNP ?
tu ai auzit vita aia de Simion ce a zis acum 3-4 luni? cauta pe google!
a zis ca VA NATIONALIZA PETROM!
Ce iti zice tie asta?
Ban.Cher.Vali
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 23:13)
Poa' sa zica multe, nu suntem Bolivia. Iar "nationalizare" poate sa insemne si cumparare treptata de catre stat, cum au facut polonezii cu diverse companii. Se stie ca Kaczinski e unul din mentorii lui Simion.
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2024, 09:00)
da, solutia asta poloneza ar fi isteata ... si fara obligare in directia asta, doar prin (re)construirea unui profil de drept preemptiv la cumparare in favoarea Statului Roman.
dar daca baga o nationalizare din aia de neam prost (ca niste ghiorlani ultranationalisti care mai mult de niste urlete demagogice de cimpanzeu violent si beat la peluza ultrasilor de la Steaua nu pot) o sa plateasca grav cand vor fi deschise procese internationale impotriva Romaniei .
Ban.Cher.Vali
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 13:52)
ce să mai crească dobânzile?! de parcă acum e lapte și miere?! acum sunt juste?!
vedeti cost credite ipotecare Romania vs Germania sau altă țară “civilizată”
vedeți costul imprumuturilor externe ale României in ultimii 10 ani de guvernare “pro-europeană”
CIFRELE NU MINT!
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 14:05)
Uită-te cat erau dobânzile înainte să intrăm în UE și cine îți dădea împrumut. Citește un pic despre economie și o să vezi ca este o legătură pentru care avem dobânzi mai mari ca în Germania.
Dacă nu înțelegi, mai bine nu te bagi.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 15:02)
ROMANIA TREBUIE SA DOVEDEASCA MAI INTAI CA E CIVILIZATA NEVOTAND ANIMALE CA AUR , SOSOACA, GEORGESCU SI SIMION !
dupa aia discutam de comparatii intre tari dezvoltate ca Germania si Romania!
atata timp cat avem vite de grajd care mug : "Auuuuuuur" ... "Georgescuuuu".... sa nu te astepti la bunastare! CI LA DISTRUGERE RAPIDA, PLENARA SI TOTALA!
Ban.Cher.Vali
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 23:17)
Aloo, pai uita-te cat e inflatia fata de Germania. Ca sa ai dobanzi la credite ca in Germania, ar trebui ca bancile sa-mi dea dobanzi mult mai mici pe depozite. Imi convine? Nu!
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 14:07)
Nu înțeleg votatii lui Georgescu nimic, nici economie, nici ca sunt manipulați cu minciuni.
Mulțumită politicienilor asta e educația oamenilor. Atât s-a putut.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 23:15)
Inteleg, stai linistit. Inteleg terorismul economic. Dar da, ar trebui sa se vorbeasca economie pe toate gardurile. Cum face Milei in Argentina.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2024, 08:32)
Nu inteleg nimic acesti votanti ai lui Georgescu. Ei tot vor ca cineva sa vina si sa le rezolve problemele, ei nefiind capabili.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 14:58)
"ne va fi mult mai greu"???
omul e de-a dreptul poet ... eu, un anonim, va zic ca se va simti ca si cum va trece tancul peste noi si ne va sparge fiecare os din corp!
Daca AUR iese majoritar in Parlament si Georgescu (sau alt accident istoric gen Simion sau Sosoaca) iese presedinte atunci atat va zic:
1. asteptati-va la dobanzi in Ro de 2 si apoi in 1-3 ani de 3 cifre procentuale!
2. asteptati-va la eur/ron intai la 5.23 apoi 5.4 apoi o urcare vijelioasa catre 7 si mai sus - 11 ron si ama sus apoi (pe masura ce rezistentele sunt sparte pe grafice) - fiecare atingere si spargere de nivel va conduce la necesitatea verificarii urmatorului nivel.
Daca va intrebati cine ne-a adus in situatia asta va zic:
1. copiii imbecili si decerebrati (18-27 ani) de pe tik tok
2. valul de gunoi grosier alcatuit din personal clerical si credinciosi ultra-ortodocsi care asociaza si confunda RELIGIA cu ACTUL POLITIC (ex: vot) cand cele doua sunt extrem de diferite si nu trebuie sa aiba relatie unul cu altul !
3. Imixtiuni rusesti via tik tok (armament cibernetic chinezesc , nu retea de socializare).
In situatiile 1 si 2 observ aceeasi caracteristica comuna: ADUMBRIREA RATIUNII SI INTELECTULUI ! In primul caz prin mijloace tehnice (tik tok si fb) si in al doilea caz ... profilul natural anti-ratiune al lui "Crede si nu cerceta!".
Ambele se bazeaza pe atacarea si dezactivarea ratiunii si intelectului!
De asta Romania a fost cyber-atacabila de Rusia: ca are copii cretini care se scolarizeaza pe tik tok si fb si pentru ca parintii si bunicii lor aia care nu prea au scoala vad in opiniile politice ale unor devianti din Biserica ca AUR pur care se scurge de la coltul gurii lor!
Uite asa Romaniei iar i se fractureaza gatul dupa o evolutie MINUNATA il ultimii 35 de ani!
De la cretini irationali !
p.s. luati-va pa,pa de la bunastare si putere de cumparare.... sa va hraniti cu tik tok si cu Doamne ajuta , romani prosti!
Ban.Cher.Vali
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 15:48)
Tu esti un userist penibil. Uite cum gandeste un conservator crestin veritabil.
scrie Neil Clark, pentru The Spectator.
”Reacția elitei liberale din Vest la succesul ”ultranaționalistului” Călin Georgescu în primul tur al alegerilor – a obținut 23% din voturi – a fost una de șoc și groază, o reacție exagerată și cu tendințe moralizatoare.
Pentru început, Georgescu nu este un naționalist ca naționalistul George Simion, de la Alianța pentru Unirea Românilor, care a primit 13% din voturi. Georgescu a părăsit AUR în 2022, după niște comentarii controversate despre liderii Gărzii de Fier din România. Acum, Georgescu a candidat independent. Nu i s-a dat nicio șansă. Sondajele din octombrie arătau că are doar 0,4% din voturi; chiar și în noiembrie nu ajunsese mai sus de 5,4%. Însă ”omul de nicăieri”, care și-a făcut campania în principal pe TikTok, i-a uluit pe toți. Au urmat acuzațiile inevitabile că Rusia s-a amestecat în alegeri, acuzații care apar mereu când câștigă cineva neaprobat de elita liberală. Este adevărat că Georgescu l-a lăudat pe Putin, ”un om care își iubește țara”, și a avut o campanie eurosceptică și NATO-sceptica. Ca și Trump, a spus că războiul din Ucraina trebuie să se încheie repede și se opune trimiterii de ajutoare suplimentare în Ucraina. Însă, până nu apar dovezi clare despre implicarea Kremlinului în sprijinul lui, asemenea afirmații ar trebui considerate nefondate.
Ce a făcut Georgescu, și a făcut-o în mod strălucit, a fost că a vorbit direct despre grijile oamenilor simpli, de aceea a câștigat. Spre deosebire de ceilalți candidați, a fost suficient de îndrăzneț să facă o legătură între continuarea războiului de la graniță și dificultățile economice din România. Deși inflația a scăzut de la maximul de 16,76% din noiembrie 2022 la circa 5% acum, este totuși cea mai mare inflație din statele UE. Procentul oamenilor care se confruntă cu riscul sărăciei este tot cel mai mare din UE.
Când ești un eurocrat bine plătit care zboară pe deasupra Europei între conferințe organizate de think-tankuri și nu ai de-a face cu ”pagubele colaterale” precum factura la energie (pe care ți-o treci în cheltuielile de serviciu) este simplu să respingi orice apel la negocieri pentru încheierea războiului din Ucraina. Însă când ești un pensionar în vârstă într-o țară în care iernile pot fi foarte friguroase, este o cu totul altă poveste.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 17:17)
Adevărul e că n-ai 2 lei. Sunt mulți români care nu vor da cu piciorul în viitorul lor
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 19:37)
nu , nu are cum sa fie asa.
nu sunt usr-ist.
sunt comentator vechi aici pe Bursa si cei ce m-au mai urmarit stiu modul in care ma pozitionam fata de USR in timpul crizei covid si mai apoi.
eu ca viziuni sunt de centru-dreapta (pnl) fara a fi membrul vreunui partid (sunt om liber).
exista perioade cand politicile pnl sunt utile si aplicabile dar exista si perioade cand de exemplu politicile psd sunt utile.
un singur lucru stiu SIGUR: niciodata nu e momentul extremismului sau politicii cu ranga!
Ban.Cher.Vali
5.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 19:41)
"exista perioade cand politicile pnl sunt utile si aplicabile dar exista si perioade cand de exemplu politicile psd sunt utile. "
adica eu sunt un alegator swinger (fluctuant) intre pnl si psd, desi ca viziuni de baza sunt clar PNL-ist.
nu sunt taliban si extremist in nici o directie.
depinde la fiecare alegere locala sau parlamentara in ce parte a ciclului social si mai ales economic ne aflam (ca sa stiu ce abordare e necesara - de centru stanga sau de centru dreapta).
Ban.Cher.Vali
5.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 23:19)
Prietene, BNR conduce tara asta. Nu AUR sau PSD sau PNL.
5.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2024, 08:54)
mai, BNR am observat in istoria ultimilor 35 de ani ca a avut mai degraba rol corector/compensator fata de deciziile politice luate de politicieni si guverne... mai des BNR a ales decizii reactive fata de elementul politic decat decizii proactive (anticipative) la care elementul politic sa reactioneze.
Ban.Cher.Vali
5.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2024, 08:57)
din motivul expus la comentariul 5.7...daca forte extremiste castiga in Romania ... SA NE TEMEM de corectarea abrupta a deficientelor gemene pe canalul BNR (prin depreciere ron si salt dobanzi ron)
practic AZI duminica 1.dec.2024 ne decidem viitorul!
nu e o vorba sforaitoare asta, chiar asa e in cel mai material si clar mod - intr-un mod care va fi simtit la piata/supermarket, la plata ratelor bancare, etc...
Ban.Cher.Vali
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 15:19)
Omul este propagandist. Asa se spunea si inainte de primul mandat al lui Trump. Bursa a scazut dupa alegeri anticipand un dezastru trumpist dar Trump a venit cu scaderi de taxe (ceea ce propune si CG). Acum, la al doilea mandat, lumea anticipeaza o crestere spectaculoasa si bursele au crescut la niveluri record.
Intrebare: de ce nu ar fi acelasi lucru si la noi?
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 15:34)
O scădere de rating ar da cu flit peste toți investitorii, rămân doar sărăkiile de pe tiktok. Creșterile speculative din us n-au niciun fundament. La noi vor fi prăbușiri ca-n povești. Proiecțiile se bazau pe extrapolări de absorbții de fonduri și investiții, toate oprite în ziua preluării mandatului de către Kremlin Georgescu.
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 15:51)
Stii cati bani stau pe margine asteptand corectii pe BVB care nu mai vin? Eu am milioane.
Scaderea de rating ar fi foarte nimerita. Ea trebuia sa vina de cam mult timp dar nu a venit pentru ca cei de la Comisia Europeana au cerut agentiilor de rating sa nu supere alianta cleptocratica PSD+PNL+USR aceeasi mizerie.
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 16:15)
Cel mai profesionist comment!
Abia astept downgrade de tara sa fac lista de shopping. Mai ales Fidelis pe la 95 pe toate scadentele!
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 17:20)
Mai trebuie sa te faci 6 milioane de mononeurați pt. a câștiga alegerile.
6.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 18:43)
inca un downgrade si suntem la junk.
6.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 19:53)
raspunsul meu pt 1 :
pentru ca Romania nu e SUA.
diferente cumplit de majore!
mimetismul acesta al Romaniei fata de ce s-a intamplat in SUA e copilaresc nefolositor si incredibil!
SUA nu are un hiper-vecin gen Rusia pt Romania la distanta mica de granite!
Si acum cel mai masiv argument: din punctul de vedere al fluxurilor de capital la nivel mondial Romania NU poate imita SUA.
Leul si economia Ro nu sunt destinatii ale capitalului mondial in caz de criza mondiala asa cum USD si SUA sunt destinatii in cazul in care se impute ceva pe plan mondial.
Modul in care SUA reactioneaza socio-politic daca e aplicat in Romania, acest fapt expune Romania chefurilor si apucaturilor vecinilor MARI mai putin respectuosi cu suveranitatea, libertatea si autonomia in decizie in cazul Romaniei.
Ex: dpdv geopolitic "hai sa ne dam pantalonii si geaca jos" (exit Ro din UE si NATO) cand afara viscoleste si sunt -10 grade celsius. Cine si-ar dori asta ? Doar un nebun!
Ban.Cher.Vali
6.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 21:53)
Mai citeste din Calin Georgescu, nu a cerut exit din UE si NATO. Asta iti spune propanganda sistemului.
6.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 23:23)
No lasa, ca cum nu s-a prabusit Italia cu FdI, Polonia cu PiS sau Slovacia cu aia ai lui Fico, nu se intampla nimic rau nici in Romania. De ce s-ar intampla? Daca e AUR sunt sanse infint mai mari de taieri de cheltuieli la buget decat cu PNL sau PSD. Nu au absolut nici o mafie locala pe care sa o aprovizioneze. Si nici centrala. Ar fi o sansa imensa pentru Romania ca AUR sa ajunga la putere. Da, din punctul asta de vedere si USR. Se taie legatura cu clientela politica.
6.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Alex în data de 30.11.2024, 23:27)
Oameni buni . Președintele american are o slujbă executiva . Adică da vrea să coboare impozitele o poate face. în România președintele se ocupă exclusiv cu politica externă . Adică are zero de-a face cu impozitele , dar poate să țipe la Germania sau la Franța .
6.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2024, 23:46)
E, se ocupa si cu securistii si justitia, nu e chiar pe extern doar :)
6.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.12.2024, 09:10)
"Daca e AUR sunt sanse infint mai mari de taieri de cheltuieli la buget decat cu PNL sau PSD."
eu azi nu mai pot sa iti raspund explicit ca azi sunt alegeri si e interzis penal sa comunic in mod explicit una sau alta.
dar as fi avut multe de zis.
daca ai urmarit presa in general, stii ca multi din acel partid (nu-l numesc) s-au plans ca li s-au solicitat zeci de mii de euro pt propunerea pe diverse liste (locale, parlamentare,etc)... imi zici tu mie ca vor veni si vor taia si etc... ? daca vor taia va fi doar pentru a-i da afara pe cei din alte partide pentru a-i aduce pe ai lor...
UITA-TE LA COMPORTAMENTUL LOR si vei intelege cum se vor comporta si cu tara.
p.s. e ca la Geoana... degeaba si-a "spalat" el imaginea cu sampon de "secretar general NATO" ... daca eu il tin minte cum a fost tras pe banda (filmat) numarand mita la plic 5000 de euro !!! Il tin minte. Ii arata caracterul!
Ban.Cher.Vali