Alianţă globală Volkswagen - Ford pentru dezvoltarea de vehicule comerciale şi camionete

Ziarul BURSA #Internaţional / 16 ianuarie 2019

Alianţă globală Volkswagen - Ford pentru dezvoltarea de vehicule comerciale şi camionete

Volkswagen şi Ford Motor au anunţat ieri înfiinţarea unei alianţe globale care va combina forţele celor doi producători auto în domeniul vehiculelor comerciale şi camionetelor începând din 2022 şi ar putea face posibilă dezvoltarea în comun a vehiculelor electrice şi autonome, o decizie prin care s-ar putea economisi miliarde de dolari, transmit Detroit Free Press şi Reuters.

Parteneriatul, anunţat în timpul Salonului auto de la Detroit, va începe cu vânzarea de vehicule comerciale şi camionete în 2022, dar nu va implica o fuziune sau un schimb de acţiuni, au dat asigurări cei doi producători auto, conform Agerpres.

De asemenea, Volkswagen şi Ford au anunţat că explorează o potenţială colaborare în domeniul serviciilor de mobilitate şi al vehiculelor electrice şi autonome.

Directorii celor două companii au vorbit despre potenţialele economii de costuri în urma adâncirii alianţei, iar oficialii VW au discutat despre posibilitatea de a-şi produce vehiculele la fabricile Ford, în timp ce producătorul auto american ar putea folosi platforma pentru vehiculele electrice a grupului german.

"În timp, această alianţă va ajuta ambele companii să creeze valoare şi să îndeplinească necesităţile clienţilor şi ale societăţii. Nu va duce doar la economii semnificative, ci va ajuta cei doi producători auto la îmbunătăţirea competenţelor şi la trasarea viitoarei ere a serviciilor de mobilitate", a afirmat directorul general al Ford, Jim Hackett.

La rândul său, directorul VW, Herbert Diess, a declarat: "Volkswagen şi Ford vor valorifica resursele comune, capacitatea de inovare şi poziţiile complementare de pe piaţă, pentru a-i servi şi mai bine pe milioanele de clienţi din întreaga lume. În acelaşi timp, alianţa va fi o piatră de hotar pentru obiectivul nostru de îmbunătăţire a competitivităţii".

Alianţa va fi guvernată de un comitet comun condus de Hackett şi Diess, din care vor face parte directori din cele două companii.

Întrebat de jurnalişti dacă într-o zi Volkswagen ar putea fabrica vehicule în uzinele Ford, Diess a răspuns: "Ar putea fi o posibilitate în viitor".

Duminică, Hackett a declarat într-un interviu acordat Bloomberg TV că vehiculele Ford ar putea fi produse la un moment dat şi în fabricile Volkswagen.

Informaţiile privind alianţa extinsă dintre cele două companii auto vin după anunţul făcut de Ford săptămâna trecută potrivit căruia va elimina "mai multe mii" de locuri de muncă, va ieşi de pe pieţele neprofitabile şi va înceta să mai producă vehicule care îi provoacă pierderi, precum C-Max, totul în conformitate cu un plan de relansare, al cărui obiectiv este atingerea unei marje operaţionale de 6% în Europa.

Conform analiştilor, propusa alianţă dintre Volkswagen şi Ford arată că zilele producătorilor individuali de automobile sunt numărate, deoarece tarifele vamale, noua tehnologie şi reglementările mai dure privind emisiile fragmentează pieţele care erau odată globale.

Astfel de alianţe ar putea reprezenta îndeplinirea previziunii din 2015 a fostului şef al Fiat Sergio Marchionne referitoare la o nouă eră de consolidare a industriei auto.

Trecerea la vehicule electrice şi autonome şi războiul comercial pe plan global i-a forţat pe producătorii auto să construiască fabrici separate pentru Europa, SUA şi China.

De mult timp producătorii auto îşi doresc să poată urma idealului lui Henry Ford de a folosi o unică linie de producţie pentru a furniza maşini pe toate pieţele mondiale, la cel mai mic cost posibil. Ei văd ca potenţiale surse de reducere a costurilor standardizarea unor tehnologii, în special motoarele şi platformele pe care sunt produse vehiculele.

"Reducerile de costuri contează în producţia de maşini. În teorie poţi menţine costurile scăzute prin reducerea cheltuielilor cu liniile de producţie, dar trebuie să faci produsul în diferite părţi ale lumii, ceea ce implică alte costuri cu liniile de producţie", a declarat, pentru Reuters, Carl-Peter Forster, veteran al industriei auto şi în prezent director al grupului suedez Volvo Cars.

Ford şi VW nu încearcă să fuzioneze, ci să-şi scadă costurile unindu-şi forţele şi tehnologiile pe pieţele auto pe care întâmpină probleme, dar de unde nu vor să se retragă.

Forster, care a refuzat să comenteze posibila alianţă dintre Ford şi VW, a apreciat că un parteneriat care se concentrează pe un anumit subiect poate funcţiona mai bine decât alianţele formale.

Conform planului strategic pe zece ani iniţiat de directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, compania germană ar putea extinde alianţele cu firmele rivale pentru a reduce costurile dezvoltării vehiculelor electrice şi autonome, dar şi pentru alte tipuri de maşini.

Producătorii auto Volkswagen şi Ford sunt presaţi să lanseze mai multe vehicule electrice în Europa, unde normele de poluare sunt înăsprite după scandalul Dieselgate, în care a fost implicat VW. Recent, directorul financiar de la Volkswagen, Frank Witter, a declarat că producătorul german este deschis la ideea de a încheia alianţe cu alte companii, în special în domeniul automobilelor autonome.

Volkswagen şi Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW şi Daimler, pentru a dezvolta o reţea de staţii de încărcare ultra-rapide în Europa. De asemenea, în luna iulie a acestui an, Ford a creat o divizie separată, cu o valoare de 4 miliarde de dolari, care să regrupeze operaţiunile sale din domeniul vehiculelor autonome şi, totodată, a demarat căutarea de investitori externi pentru această divizie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb