Alstom a anunţat recent finalizarea la termen a primei locomotive acţionate exclusiv electric, la fabrica ultramodernă pe care compania o deţine la Madhepura, în statul indian Bihar.
În concordanţă cu obiectivul guvernului şi al căilor ferate din India, în ceea ce priveşte electrificarea completă şi mobilitatea durabilă, noile locomotive sunt proiectate nu doar să micşoreze costurile suportate de către compania de căi ferate, ci şi să reducă în mod semnificativ emisiile de gaze de seră, se arată într-un comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Prima locomotivă face parte dintr-o comandă semnată în anul 2015, a cărei valoare se ridică la 3,5 miliarde euro şi care include un număr de 800 de locomotive electrice cu dublă secţiune pentru programul Ministerului Transporturilor Feroviare, derulat în parteneriat public-privat, de modernizare a infrastructurii feroviare a ţării. Acordul reprezintă cea mai mare investiţie străină directă de până acum în sectorul transporturilor pe calea ferată şi are un rol strategic în crearea unui efect multiplicator asupra economiei. De asemenea, acest contract este unul dintre cele mai mari din istoria Alstom, se mai arată în comunicat.
"Operaţiunile noastre din India sunt extrem de importante pentru activitatea pe care o desfăşurăm în întreaga lume şi rămânem hotărâţi să răspundem nevoilor Indiei de dezvoltare a infrastructurii, creştere a calităţii serviciilor oferite cetăţenilor şi investiţii în economia naţională", a declarat Henri-Poupart Lafarge, Preşedinte şi Director General la Alstom.
Tot în legătură cu finalizarea primei locomotive electrice, oficialul Alstom a adăugat: "Acest proiect constituie un excelent exemplu de determinare a Alstom faţă de "Make in India'. În afară de miile de locuri de muncă nou create atât în mod direct, cât şi indirect, am pus bazele unui puternic lanţ de aprovizionare special pentru acest proiect, 90% din componentele pentru prototip fiind achiziţionate din surse locale."