Compania Alstom salută deschiderea Magistralei 5 de metrou, un proiect reprezentativ, pentru care compania a livrat prima fază a sistemului de control al traficului într-un timp record - mai puţin de un an pentru 10 staţii, se arată într-un comunicat trimis redacţiei.
Acest proiect face posibilă o nouă premieră pentru companie, respectiv primul sistem de tip CBTC (Communication-based Train Control) din România, care poate creşte capacitatea liniei cu 30%, economisind până la 30% din consumul de energie.
Soluţia completă de control al traficului CBTC va fi a doua etapă de execuţie a proiectului şi va deveni pe deplin operaţională odată ce linia va fi echipată şi cu trenuri compatibile cu sistemul CBTC.
În prima fază a proiectului, Alstom a echipat noua Magistrală 5 cu un Sistem de siguranţă şi automatizare a traficului de ultimă generaţie, inclusiv un Centru de Control Operaţional în staţia Piaţa Unirii precum şi sisteme dinamice de anunţare şi informare a pasagerilor, permiţând funcţionarea în siguranţă a magistralei pentru circulaţia cu semnale optice a trenurilor existente. Faza următoare va implica implementarea completă a capabilităţilor moderne de semnalizare pentru o funcţionare optimizată.
Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova: "Această linie de metrou va aduce o schimbare pozitivă majoră în viaţa bucureştenilor, în special pentru cei 360.000 de oameni care trăiesc în al doilea sector ca mărime din capitala noastră, sectorul 6, unde se află şi sediul central al Alstom România. Compania Alstom se mândreşte cu faptul că oferă soluţii moderne de mobilitate pentru o călătorie sigură şi eficientă. Odată ce a doua etapă va fi finalizată, capabilităţile de semnalizare CBTC vor apropia Bucureştiul de oraşe precum Amsterdam în ce priveşte tehnologia mobilităţii urbane".