Retailerul de electronice, electrocasnice şi IT&C, Altex, a înregistrat în luna decembrie a anului trecut vânzări cu peste 130% mai mari comparativ cu vânzările medii lunare raportate în 2007, au declarat recent reprezentanţii companiei.
"Categoriile cu cele mai mari creşteri au fost produsele electronice - televizoare LCD şi plasma, în mod special - camerele foto şi video, consolele precum şi CD-urile cu muzică sau filme. Aceste categorii de produse au înregistrat vânzări cu aproximativ 200% mai mari decât media anului trecut", au adăugat reprezentanţii Altex, citaţi de NewsIn.
Tot în luna decembrie 2007, grupul Altex a înregistrat creşteri ale vânzărilor cu peste 100% şi pe segmentele IT, în special la produse precum laptop-uri, sisteme desktop, monitoare, dar şi GSM. Pentru anul 2007, reprezentanţii Altex estimează o cifră totală de afaceri de peste 300 milioane euro şi un indice de profitabilitate de aproximativ 2%, la o cotă de piaţă de 26%.
În prima jumătate a anului trecut, strategia Altex s-a concentrat pe modernizarea şi dezvoltarea celor două reţele, Altex Megastore şi Media Galaxy, valoarea investiţiilor ridicându-se la cinci milioane euro. Grupul a lansat oficial în luna noiembrie reţeaua de magazine Digit"Up în care vrea să investească peste 2,5 milioane euro până la sfârşitul lui 2008 când vrea să opereze o reţea de 50 de magazine aparţinând acestui concept.
Anul acesta Altex estimează că va atinge o cifră de afaceri de peste 350 milioane euro, iar în 2009 intenţionează listarea companiei la bursă. De asemenea, retailerul a început demersurile pentru extinderea pe pieţele din Sud-Estul Europei şi intenţionează ca în anul 2008 să deschidă în Bulgaria primul magazin din afara ţării.