• Gigantul american al comerţului online va concura direct reţele de farmacii şi distribuitori de medicamente
"Amazon.com" a cumpărat, săptămâna trecută, o mică farmacie online, "PillPack", prin intermediul căreia cel mai mare retailer din lume va intra în concurenţă directă cu reţelele de farmacii şi cu distribuitorii de medicamente, transmite Reuters, conform news.ro.
"PillPack" oferă medicamente pe bază de prescripţie şi alte servicii persoanelor care iau medicaţii multiple, o piaţă în creştere în Statele Unite, unde populaţia îmbătrâneşte şi are nevoie de tratamente pentru afecţiuni cronice.
Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită. O persoană apropiată situaţiei, citată de Bloomberg, a declarat că suma ar fi de un miliard de dolari.
Preluarea a fost anunţată la numai o săptămână după ce o companie mixtă înfiinţată de "Amazon", "Berkshire Hathaway" şi "JPMorgan Chase" şi-a numit directorul general.
Cu toate că şi comercianţii tradiţionali vor resimţi concurenţa "Amazon", cea mai mare concurenţă va fi în cazul farmaciilor care livrează prin poştă, care deservesc în general pacienţi cu afecţiuni cronice, cum ar fi bolile cardiace, care au nevoie de medicamente pentru reglarea tensiunii arteriale, a colesterolului şi a altor probleme.
Unele dintre cele mai mari farmacii de comenzi prin poştă sunt controlate de companii de administrare precum "Express Scripts" şi CVS, care oferă stimulente financiare şi alte beneficii pacienţilor care comandă de la ele.
"Achiziţia PillPack de către Amazon este primul foc de avertisment în ceea ce ar putea deveni o bătălie majoră pe piaţa farmaciilor", a declarat Neil Saunders, director general al GlobalData Retail.
Directorul general al "Walgreens", Stefano Pessina, a spus într-o conferinţă cu analiştii, organizată la raportarea rezultatelor trimestriale, că nu este îngrijorat în mod special în legătură cu "PillPack", considerând că este doar o declaraţie de intenţie din partea "Amazon", iar punctul său de vedere a fost susţinut şi de unii analişti.