Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) implementează proiectul "Dezvoltarea unui parteneriat viabil între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi beneficiarii direcţi ai serviciilor furnizate de aceasta - premisă a eficientizării sistemului de colectare a veniturilor publice".
Acesta este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional "Dezvoltarea Capacităţii Administrative" (PODCA 2007-2013), la nivelul Axei prioritare 1 - Imbunătăţiri de structura şi proces ale managementului ciclului de politici publice, Domeniul major de intervenţie 1.2 - Creşterea responsabilizării administraţiei publice.
Proiectul are drept scop crearea unui mecanism decizional consultativ pentru activitatea de administrare a veniturilor publice prin dezvoltarea şi implementarea unei analize a componentei relaţionale contribuabil - administraţie fiscală, conştientizarea şi educarea fiscală a contribuabililor şi elaborarea şi dezvoltarea noilor proceduri şi a instrumentelor de comunicare în vederea eficientizării relaţiei cu contribuabilul.
Prin implementarea proiectului se are în vedere obţinerea unor rapoarte de analiza şi de interpretare cantitativă şi calitativă de date statistice, a unui manual de identitate vizuală care sa contribuie la "rebrandingul" instituţional prin reconfigurarea siglei instituţiei, dezvoltarea unei campanii de educare şi conştientizare fiscală a contribuabililor (media, directa şi outdoor), o consultare publica pilot etc.
Valoarea totală a proiectului fără TVA este de 6.535.888,10 lei. Din aceştia, 6.520.888,10 reprezintă valoarea eligibilă a proiectului, formată din 5.542.754,88 lei provenind din Fondul Social European şi 978.133,22 reprezentând cofinanţarea eligibilă a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în calitate de beneficiar al finanţării rambursabile, iar 15.000 lei reprezintă valoarea neeligibilă a proiectului.
Proiectul vizează atingerea obiectivului Axei prioritare privind îmbunătaţirile de structură şi proces ale managementului ciclului de politici publice, prin crearea condiţiilor pentru întărirea responsabilităţii administraţiei fiscale, ca parte a administraţiei publice, în raport cu cetăţenii.
În urma atribuirii contractului ca rezultat al licitaţiei organizate de A.N.A.F., SC Godmother SRL a creat conceptul creativ privind campania de conştientizare şi educare fiscală a contribuabililor şi se ocupă de implementarea componentelor campaniei, de crearea şi implementarea unui mecanism decizional consultativ ANAF - contribuabili. Valoarea contractului este de 1.370.000 lei la care se adaugă TVA.
Difuzarea spotului A.N.A.F. din aceasta campanie a constituit obiectul unei alte licitaţii care a fost câştigată de Agenţia de Publicitate Media Center SRL, valoarea acestui contract fiind de 997.332 lei la care se adaugă TVA.
Începând cu 20 aprilie 2015, va demara, la nivel naţional, campania de conştientizare şi educare fiscală a contribuabililor, simultan în presa scrisă, radio, tv, online şi outdoor.
Expunerea panourilor outdoor va fi realizată la nivel naţional şi preponderent pe arterele din oraşele mari (Braşov, Craiova, Ploieşti, Iaşi, Cluj, Timişoara, Galaţi, Constanţa, Oradea şi Sibiu), precum şi în punctele vamale: Giurgiuleşti, Sculeni, Albiţa.