"Royal Bank of Scotland Group" Plc (RBS), cea mai mare bancă britanică deţinută de stat, se confruntă cu o investigaţie oficială care ar putea genera amenzi uriaşe. Aceasta priveşte căderea sistemului IT al diviziei irlandeze "Ulster Bank", vara trecută, care a făcut ca milioane de clienţi ai instituţiei să nu aibă acces la conturile lor timp de trei săptămâni.
Autoritatea pentru Conduită Financiară (FCA), care reglementează activitatea societăţilor de servicii financiare din Marea Britanie, a lansat investigaţia, iar dacă va descoperi că au fost probleme sistemice în afara celor tehnologice, atunci banca ar putea fi penalizată, la fel şi salariaţii responsabili.
Problemele de la "Ulster Bank" au apărut la jumătatea lunii iunie 2012, când unii clienţi nu au reuşit să-şi acceseze conturile online sau să retragă, respectiv să transfere bani. Conturile de la "Ulster Bank" nu au putut fi operate mai multe săptămâni, iar problemele de la "Ulster Bank" au durat mai mult decât cele ale altor divizii RBS.
Banca a plătit despăgubiri de 52 milioane de euro către clienţii irlandezi afectaţi de această eroare.
Per total, au fost afectaţi 17 milioane de clienţi RBS, "Ulster Bank" şi "NatWest".
RBS nu a oferit detalii cu privire la erorile din sistem, dar conform presei internaţionale, acestea au fost cauzate de încercarea de a instala o nouă versiune a software-ului pentru sistemul de procesare a plăţilor RBS, care ulterior s-a defectat. Drept urmare, soldurile conturilor nu au fost actualizate corect.
"Problemele apărute vara trecută la sistemul IT au fost inacceptabile", a declarat un purtător de cuvânt al RBS, adăugând: "Am făcut deja îmbunătăţiri semnificative, iar în următorii trei ani vom investi sute de milioane de lire în sistemele noastre".