Angajaţii germani ai diviziei "Opel" aparţinând companiei americane "General Motors" Co. îndeamnă managementul acesteia să renunţe la planul privind mutarea producţiei modelului Astra la uzinele din Marea Britanie şi Polonia.
Reprezentanţii sindicatelor "Opel" cer conducerii să prezinte cât mai curând un plan de restructurare pentru operaţiunile neprofitabile ale GM în Europa.
Wolfgang Schaefer-Klug, şeful consiliului lucrătorilor, a declarat în faţa salariaţilor principalei fabrici "Opel" din Germania: "Strategia conducerii Opel pare să fie deplasarea din fabrică în fabrică şi exercitarea de presiuni asupra angajaţilor în vederea obţinerii de concesii. Însă, acest lucru nu va funcţiona". Schaefer-Klug a subliniat că managementul companiei plănuieşte să mute producţia modelului Astra în afara Germaniei, ceea ce pune în pericol uzinele "Opel" din Bochum şi Rüsselsheim.
Marţi, angajaţii "Opel" au încetat lucrul în cadrul unei greve de avertis-ment la nivel naţional. Fricţiunile dintre sindicalişti şi managementul diviziei europene a "General Motors" s-au intensificat în momentul în care angajaţii au acuzat conducerea că negociază separat cu fabricile din regiune ca să obţină concesii pentru planul privind mutarea producţiei Astra.
Un purtător de cuvânt al "Opel" a afirmat că discuţiile cu "organizaţia umbrelă" a salariaţilor din Europa, cu privire la strategia viitoare, sunt în curs de derulare, însă nu a oferit detalii.
Operaţiunile europene ale GM au probleme de ani de zile, consemnând pierderi de 700 de milioane de dolari în 2011. În primul trimestru din 2012, GM a avut pierderi de 256 milioane de dolari în Europa, comparativ cu un profit de 5 milioane de dolari în perioada similară din 2011.
În 2009, GM a fost pe punctul să înstrăineze fabricile Opel şi Vauxhall, însă în final a decis să păstreze aceste unităţi europene şi să le restructureze.