Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA), pentru a verifica dacă Breazu Adriana Emilia, fost consilier în cadrul Centrului Regional pentru Formarea Profesională a Adulţilor Dolj, s-a aflat în conflict de interese şi a săvârşit, de asemenea, abuz în serviciu.
ANI transmite că a constatat încălcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie penală, precum şi existenţa unor indicii privind posibila sâvârşire a infracţiunilor de abuz în serviciu şi a celor împotriva intereselor financiare ale Comunităţii Europene de către Breazu, întrucât, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a beneficiat de date şi informaţii privind posibilitatea obţinerii de venituri pentru soţul său.
Potrivit ANI, în perioada 7 septembrie 2010 - 30 septembrie 2012, Breazu a deţinut funcţia de personal contractual în cadrul mai multor proiecte cu finanţare europeană implementate de către Centrul Regional pentru Formarea Profesională a Adulţilor Dolj ("Informare, Consiliere, Orientare şi Formare Profesională pentru Egalitate de Şanse", "Reintegrarea şomerilor pe piaţa activă din judeţul Dolj", "Anteprenoriatul - Măsuri Active / TREP - ACTIV" şi "Femei competente - Femei active pe piaţa muncii").
La data de 1 octombrie 2010, CRFPA Dolj a încheiat cu persoana evaluată, în calitate de responsabil parteneriat, un contract civil de prestări servicii în vederea implementării Proiectului "Femei competente - Femei active pe piaţa muncii", proiect cofinanţat de Fondul Social European în cadrul POS DRU 2007 - 2013.
Ulterior, CRFPA Dolj a încheiat mai multe contracte de prestări servicii cu soţul persoanei evaluate, acesta fiind angajat în cadrul echipei de implementare a proiectului mai sus menţionat, în calitate de expert formator, contracte în baza cărora acesta a obţinut venituri de natură salarială de la beneficiar, în cuantum de 76.648 lei.
Astfel, au rezultat indicii privind posibila încălcare a următoarelor prevederi în materia legislaţiei penale:
- art. 301 din Codul Penal al României (Conflict de interese penal), potrivit căruia "Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică", întrucât, în calitate de responsabil parteneriat, a participat la luarea unei decizii prin semnarea contractului civil de prestări servicii cu C.R.F.P.A. Dolj, angajând instituţia pe care o reprezenta ca şi partener al proiectului pe care trebuia să-l implementeze, ulterior, soţul său fiind angajat în cadrul proiectului şi obţinând venituri de natură salarială de la beneficiar;
- art. 297 din Codul Penal al României (Abuz in serviciu), potrivit căruia "Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică", cu trimitere la art. 13^2 din Legea nr. 78/2000, potrivit căruia "(...) Infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice, infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor si infractiunea de abuz in serviciu prin ingradirea unor drepturi, daca functionarul public a obtinut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani", coroborat cu art. 12, lit. b) din Legea nr. 78/2000, potrivit căruia "Sunt pedepsite cu închisoarea de la 1 la 5 ani următoarele fapte, dacă sunt săvârşite în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite: (...) folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii", întrucât, prin semnarea contractului civil de prestări servicii, Breazu Adriana Emilia a intrat în posesia unor informaţii din interiorul instituţiei publice, pe care le-a utilizat, ulterior, pentru obţinerea unor avantaje patrimoniale sub formă de remuneraţie în beneficiul soţului său, acesta fiind angajat în calitate de expert în cadrul proiectului, conturându-se, astfel, premise în sensul inexistenţei unei selecţii pe criterii obiective;
- art.18^2, alin. (1) din Legea nr. 78/2000 (Infracţiuni împotriva intereselor financiare ale Comunităţii Europene), potrivit căruia "Schimbarea, fără respectarea prevederilor legale, a destinaţiei fondurilor obţinute din bugetul general al Comunităţilor Europene sau din bugetele administrate de acestea ori în numele lor se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani", în condiţiile în care s-au conturat premise în sensul inexistenţei unei selecţii pe criterii obiective.
Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie în vederea verificării indiciilor privind săvârşirea de către persoana evaluată a infracţiunilor de conflict de interese, abuz în serviciu, şi a celor împotriva intereselor financiare ale Comunităţii Europene.
Breazu nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.