Numai 60% dintre centrele comerciale din Capitală au loc special amenajat pentru fumători, în timp ce în restul se poate fuma numai în incinta anumitor cafenele şi restaurant, se arată într-un studiu derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România - ANPCPPS România - InfoCons.
Potrivit acestuia, mall-urile din Bucureşti sunt moderne, dezvoltate, oferă clienţilor atât haine şi accesorii de la designeri renumiţi, cât şi spaţii de petrecere a timpului liber şi divertisment precum cafenele, restaurante, cinema, săli de fitness, etc.
Pentru studiul au fost alese 10 mall-uri din capitală, pentru a le analiza din punct de vedere al serviciilor şi condiţiilor oferite consumatorilor. Au fost identificate un set de caracteristici necesare unei experienţe cât mai plăcute, ce poate fi oferită consumatorilor de către aceste centre.
Studiul mai arată că 90% dintre mall-urile studiate au atât parcare subterană, cât şi parcare exterioară. Dintre acestea, 44% au parcare subterană cu plată şi 33% au parcare exterioară cu plată.
Toate mall-urile studiate au toalete pentru bărbaţi, femei şi persoane cu dizabilităţi, în timp ce doar 90% dintre acestea au şi compartimente pentru mame cu copii şi senzori pentru economisirea apei.
Doar 30% dintre mall-urile studiate deţin o garderobă proprie. Acestea sunt: Băneasa Shopping City, Liberty Center şi Promenada.
Toate cele 10 centre studiate au locuri de joacă cu plată, pentru copii, însă doar 70% dintre mall-uri au punct de informare.
Băncile şi bancomatele se află în fiecare dintre centrele studiate.
De asemenea, 80% dintre mall-urile studiate au formular cu afişare operator de date cu caracter personal pe site.