Coca-Cola Hellenic a înregistrat anul trecut în România o scădere de 27,1 milioane euro a veniturilor, cauzată de reducerea volumului vânzărilor pe fondul condiţiilor economice dificile. Informaţiile se regăsesc într-un raport prezentat recent de companie, care nu precizează veniturile şi cheltuielile înregistrate pe piaţa românească în 2009 şi 2010, informează Mediafax.
Coca-Cola Hellenic a anunţat anterior că volumul vânzărilor pe piaţa românească a scăzut anul trecut cu 4%, la 167,8 milioane navete (952,7 milioane litri), din cauza condiţiilor economice dificile şi a măsurilor dure de austeritate, care au afectat cererea de consum.
Vânzările au avut însă o creştere uşoară în trimestrul al patrulea, datorită promovării intense a mărcilor de băuturi carbogazoase.
Veniturile Coca-Cola Hellenic au urcat în 2010 cu 4%, la 6,8 miliarde euro, iar profitul net a avansat cu 6%, la 423,2 milioane euro.
Coca-Cola Hellenic, al doilea mare îmbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, deţine în România patru fabrici, la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei, după ce a închis în 2008 unitatea de producţie de la Oradea, pentru eficientizarea activităţii.