Aproximativ 957.000 de americani au cumpărat cel puţin un Apple Watch vineri, la debutul pe piaţă al ceasului inteligent, adică aproximativ 1,2 milioane de unităţi în total, succesul iniţial al noului produs al companiei americane fiind peste cel înregistrat de lansarea primului iPhone în 2007.
Clienţii americani au cumpărat, în medie, 1,3 smartwatch-uri, potrivit datelor firmei de cercetare de piaţă Slice Intelligence, ceea ce înseamnă că Apple a vândut aproximativ 1,24 de milioane de unităţi în prima zi în care aceste produse au putut fi precomandate, relatează MarketWatch.
Prin comparaţie, Apple a avut nevoie de nevoie de 74 de zile pentru a vinde 1 milion de iPhone-uri, după lansarea primului model de smartphone. În primele 30 de ore de la debutul primei versiuni de iPhone, Apple a vândut 270.000 de unităţi, potrivit Forbes.
Vânzările primului model de iPod au atins pragul de 1 milion de unităţi după doi ani de la scoaterea pe piaţă a dispozitivului, în timp ce prima versiune de iPad a adus vânzări de 300.000 de unităţi în prima zi de comercializare.
Americanii au cheltuit, în medie, 503,83 dolari pentru un Apple Watch, 62% dintre clienţi alegând versiunea Sport, cea mai ieftină din gamă. Preţul unui astfel de ceas porneşte de la 349 de dolari.
Apple Watch a devenit disponibil pentru precomenzi pe site-ul oficial al companiei americane săptămâna trecută, pe 10 aprilie, în nouă ţări.
Datele Slice Intelligence nu includ celelalte ţări în care consumatorii au putut precomanda ceasul inteligent de la Apple, şi anume Canada, Australia, Marea Britanie. Germania, Franţa, Japonia, China şi Hong Kong.
În România, ceasul inteligent produs de Apple este disponibil la precomandă începând tot de vineri, pe site-ul unui furnizor de produse electronice, quickmobile.ro, cele 50 de variante ale gadgetului având preţuri între 1.850 de lei şi 80.000 de lei.
Estimările de vânzări de Apple Watch-uri pentru 2015 variază mult, astfel că Piper Jaffray anticipează 8 milioane de unităţi, în timp ce Global Securities Research 40 de milioane de unităţi.
Prin comparaţie, Apple a comercializat anul trecut aproape 200 de milioane de aparate iPhone, dintre care 10 milioane numai în primul weekend de la scoaterea pe piaţă.
Analiştii prognozează că vânzările de Apple Watch-uri vor fi mai mari decât cele ale ceasurilor Samsung, Sony şi Fitbit, care au atras un inters modest.
Potrivit analiştilor de la Societe Generale, este probabil ca Apple Watch să reprezinte în acest an 55% din vânzările globale de smartwatch-uri.