În trimestrul al treilea al acestui an, românii au efectuat cumpărături cu card bancar în magazinele online româneşti în valoare de 14 milioane euro, conform datelor RomCard, cu 59% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Volumul tranzacţiilor înregistrate în primele nouă luni a depăşit nivelul întregului an 2007, ajungând la aproape 40 milioane euro, aproximativ 35 milioane euro fiind tranzacţionate în magazinele online care folosesc soluţia ePayment. "Deşi există opinii care afirmă că vânzările online au scăzut din cauza crizei financiare ce afectează piaţa internaţională, comerţul online din România nu a avut de suferit până acum. Dimpotrivă, în mod surprinzător, trimestrul al treilea nu a înregistrat o scădere a vânzărilor. Dacă în mod normal, iulie şi august sunt considerate luni slabe pentru vânzări, în 2008, iulie a fost luna cea mai bună a anului, cu un volum de 5,2 milioane euro", declară Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.
În intervalul iulie-septembrie 2008, cele mai multe vânzări online au fost înregistrate de magazinele ce activează în turism şi transporturi, urmate de cele care oferă servicii şi produse telecom. Pe poziţia a treia în clasament s-au situat magazinele din segmentul e-tail, furnizorii de produse IT fiind printre cei mai activi.
Pentru ultimul trimestru, cel mai bun sezon din an, se aşteaptă creşteri de 30% de la lună la lună, urmand ca la finalul anului volumul total al tranzactiilor prin card in magazinele online romanesti care au implementat plata online sa fie de 57-60 milioane euro.
"La începutul anului am estimat un volum de 70 milioane euro, bazându-ne pe o creştere substanţială a plăţilor online pentru taxe, impozite, datorii către diverşi furnizori de utilităţi. Aceste tipuri de plăti nu au crescut însă la nivelul pe care l-am anticipat noi, astfel încât valoarea comerţului electronic cu plata online prin card bancar se va situa probabil la nivelul de 57-60 milioane de euro, în creştere cu 65-70% faţă de anul trecut", afirmă Carmen Sebe.
Factorii principali care menţin ritmul ascendent al pieţei sunt nivelul tot mai ridicat de încredere pe care publicul îl are faţă de comerţul electronic, precum şi rapiditatea cu care principalele magazine online îşi perfecţionează serviciile adresate clienţilor lor şi găsesc permanent noi modalităţi de promovare şi de creştere a vânzărilor.