ASBIS a înregistrat un profit net de aproape 51 milioane dolari, în primele nouă luni ale anului

F.D.
Companii / 29 noiembrie 2023

ASBIS a înregistrat un profit net de aproape 51 milioane dolari, în primele nouă luni ale anului

ASBISc Enterprises Plc, un important distribuitor cu valoare adăugată, dezvoltator şi furnizor de produse, soluţii robotice şi servicii din domeniul TIC şi IoT pentru pieţele din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), a obţinut rezultate financiare solide în primele trei trimestre din 2023. Veniturile din perioada T1-T3 2023 s-au ridicat la aproape 2,2 miliarde USD şi au fost cu 14% mai mari decât cele generate în aceeaşi perioadă a anului trecut (1,9 miliarde USD). Profitul net al Grupului în primele 9 luni a fost de 50,9 milioane USD, comparativ cu 47,2 milioane USD pentru aceeaşi perioadă din 2022, în creştere cu 8%. În al treilea trimestru al anului 2023, ASBIS a generat venituri de 771,8 milioane USD şi un profit net de 22,2 milioane USD, conform unui comunicat de presă al companiei.

Rezultatele grupului sunt în concordanţă cu aşteptările şi previziunile financiare publicate pentru 2023. După primele nouă luni ale anului, nivelul de realizare a veniturilor este de 69% şi de 62% la nivelul profitului net. Grupul se aşteaptă ca veniturile din vânzări în 2023 să fie între 3,0 miliarde USD şi 3,2 miliarde USD, în timp ce profitul net după impozitare, între 78 milioane USD şi 82 milioane USD. Aceasta înseamnă că 2023 poate fi un an record în istoria Grupului, mai ales la nivel de profit. Din punct de vedere istoric, cea mai bună perioadă de vânzări din sectorul IT este al patrulea trimestru al anului calendaristic.

ALTE EVENIMENTE IMPORTANTE:

Cea mai mare ţară ASBIS în ceea ce priveşte vânzările a fost Kazahstanul, cu o creştere rapidă

ASBIS şi-a extins cooperarea cu Bang & Olufsen, a introdus acest brand pe pieţele africane şi a deschis 2 noi showroom-uri ale mărcii.

Compania şi-a îmbogăţit şi portofoliul de produse. În al treilea trimestru, a semnat noi contracte sau a extins cooperarea cu următorii furnizori: Gen (Norton), Pure Storage, ProMobi Technologies, ASUS AIoT (NUC).

Serhei Kostevitch, CEO ASBIS Group, a declarat: "În al treilea trimestru al anului 2023, în ciuda presiunilor inflaţioniste, a cererii mai slabe şi a incertitudinii geopolitice, ASBIS şi-a crescut veniturile pe toate pieţele operaţionale majore, inclusiv pe pieţele bine stabilite din Caucaz, Europa de Vest şi Africa. Grupul şi-a demonstrat încă o dată puterea şi determinarea de a genera rezultate solide. De asemenea, dezvoltăm în continuare propriile produse şi portofoliul de servicii IT, adăugând soluţii avansate din punct de vedere tehnologic, inclusiv o divizie legată de robotică - ASBIS Robotic Solutions (AROS). Rezultatele celui de-al treilea trimestru din 2023 ne permit să aşteptăm lunile următoare cu optimism şi să ne păstrăm convingerea că ne vom îndeplini previziunile financiare foarte ambiţioase pentru 2023."

REZULTATE FINANCIARE

Un rezumat al rezultatelor financiare ale Grupului ASBIS pentru primele nouă luni ale anului 2023 este prezentat mai jos. USD rămâne moneda oficială de raportare a Grupului.

REZULTATE DETALIATE DE V NZĂRI

PE REGIUNE

Europa Centrală şi de Est şi-a păstrat ponderea substanţială în veniturile Grupului şi în primele 9 luni din 2023.

În T3 2023, regiunea Europei Centrale şi de Est a avut o creştere de 30,3% şi de 14,8% în primele 9 luni ale anului. Vânzările în Orientul Mijlociu şi Africa au crescut cu 1,5% în trimestrul al treilea din 2023 şi cu 6,1% în cea de-a doua perioadă analizată, comparativ cu aceleaşi perioade din 2022. Europa de Vest a înregistrat o creştere semnificativă a veniturilor atât în trimestrul al treilea, cât şi în primele 9 luni - creştere de 49,8%, respectiv 50,6%.

Ca urmare a celor de mai sus, ponderea unor regiuni - de exemplu, regiunea Europei Centrale şi de Est, în veniturile totale ale companiei pentru trimestrul al treilea din 2023 şi primele nouă luni s-a modificat comparativ cu aceste perioade din 2022. Astfel, ponderea Europei Centrale şi de Est a crescut în ambele perioade analizate, până la 24,49% (de la 20,76%), respectiv, 24,42% (de la 24,15%).

V NZĂRI PE ŢARĂ

Analiza pe ţară arată în continuare o cerere puternică în Kazahstan - cea mai mare piaţă a Grupului - unde vânzările în T3 2023 au rămas stabile, dar au crescut cu 21,0% în primele 9 luni, comparativ cu aceleaşi perioade din 2022. Activitatea din Ucraina - a doua mare piaţă a operaţiunilor Grupului şi direct afectată de război, a crescut cu 8,4% în trimestrul al treilea şi cu 37,0% în primele 9 luni, comparativ cu perioadele corespunzătoare ale anului trecut. Emiratele Arabe Unite - a treia piaţă ca mărime - au avut venituri de 240,8 milioane USD în primele 9 luni din 2023, în creştere cu 3,6% faţă de anul precedent. Georgia şi Azerbaidjan au înregistrat o creştere puternică atât în T3 2023, cât şi al doilea interval analizat, comparativ cu aceleaşi perioade din 2022.

Polonia a generat o creştere puternică, atât în trimestrul trei din 2023, cât şi în a doua perioadă analizată (+43,4%, respectiv, 37,4%). Creşterea din Polonia se datorează în principal vânzărilor de componente IT tradiţionale precum procesoare, plăci grafice şi unităţi SSD, dar şi de bunuri de larg consum (ţinând cont de o vânzările în creştere pentru Bang & Olufsen).

Ţările cu cele mai mari creşteri ale vânzărilor au fost următoarele:

Polonia - o creştere de 43,4%

Slovacia - o creştere de 39,3%

Germania - o creştere de 37,3%

România s-a situat în Top 10 ţări cu cele mai mari venituri din vânzări în primele 9 luni ale anului 2023.

"Primele 3 trimestre din an au consolidat rezultatele foarte bune pe care le-am înregistrat în România", spune Alexandru Stoinea, General Manager ASBIS Romania. "Proiectele - prin divizia VAD (Value Added Distribution) împreună cu divizia de Volume Distribution au fost motoarele acestei creşteri, dar un rol semnificativ l-au avut şi celelalte divizii (Dell, Consumer). De asemenea, în 2023 ne-am diversificat portofoliul prin introducerea a noi mărci de produse şi soluţii, printre care Pure Storage sau marca norvegiană de consumer Mill. În topul vânzărilor s-au situat produsele Dell, Intel si Logitech, iar în ultima parte din an credem că produsele de consumer cum ar fi dispozitivele de încălzire sau produsele electronice vor susţine vânzările soluţiilor de business, care sunt punctul de focus pentru noi."

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb