"Ascendis", liderul pieţei de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale din România, demarează proiectul "Antreprenoriat strategic şi creştere în întreprinderile mici şi mijlocii" cofinanţat prin Fondul Social European - FSE şi selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 -POS DRU. Beneficiarii acestui proiect sunt 1600 de manageri şi angajaţi din 160 de IMM-uri.
Acest proiect este implementat de către departamentul de Responsabilitate Socială Corporatistă al Ascendis, urmăreşte atingerea unor obiective sociale şi oferă beneficiarilor acces la un program de dezvoltare a abilităţilor la care aceştia nu ar avea altfel acces. Proiectul va fi realizat în parteneriat cu Alianţa Confederaţiilor Patronale din România.
"Mediul economic din România a devenit din ce în ce mai complex pentru IMM-uri. Pentru a se adapta, acestea trebuie să-şi dezvolte un management antreprenorial, să-şi creeze capacitatea pentru afaceri inovative care să răspundă provocărilor", a declarat Andrei Goşu, general manager Ascendis Consulting.
Proiectul a fost înaintat spre finanţare către Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane în luna martie, iar contractul de finanţare a fost semnat în luna septembrie a acestui an. Valoarea totală a proiectului este de 7.495.186 lei, din care 95% este finanţare nerambursabilă, iar 5% este contribuţia firmei la acest proiect. Din valoarea finanţării nerambursabile, 94% vor veni din Fondul Social European. Principiul de alocare a banilor către Ascendis Consulting este cel al rambursării cheltuielilor anterior făcute.
Proiectul se va implementa până în luna octombrie a anului 2010 şi urmăreşte dezvoltarea abilităţilor de management şi antreprenoriale ale unor manageri şi angajaţi din cadrul IMM-urilor. Seminariile vor avea loc în 7 centre regionale active sau care urmează să fie deschise de Ascendis în Timişoara, Cluj Napoca, Iaşi, Constanţa, Braşov, Craiova şi Bucureşti, iar înscrierile în proiect se vor putea realiza la începutul anului viitor.
Proiectul vizează întreprinzători, manageri, angajaţi care au nevoie să îşi dezvolte competenţele antreprenoriale şi de management şi care desfăşoară activităţi în special în domenii precum: producţie industrială, TIC, servicii cu valoare adăugată mare, turism, care vor să iniţieze startup-uri, să introducă noi tehnologii sau să intre în noi pieţe de desfacere.
În cadrul proiectului, participanţii vor putea alege între seminarii privind managementul resurselor umane, managementul relaţiilor cu clienţii, managementul culturii organizaţionale, managementul obiectivelor şi al performanţei.
Axa de finanţare în care proiectul a fost selectat este Axa 3 "Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", Domeniul Major de Intervenţie 3.1 "Promovarea culturii antreprenoriale" din cadrul POSDRU. Peste 20 de tipuri de acţiuni au primit şi pot primi în continuare sprijin financiar nerambursabil în cadrul acestei linii de finanţare.