Primăria Capitalei continuă şi în acest an să asfalteze pe porţiuni străzile pe care le-a reparat anul trecut, durata asfaltului fiind foarte mică.
Reprezentanţii firmelor constructoare susţin că asfaltul folosit este unul rezistent, care durează în medie 6-7 ani, fără să recunoască că problemele care au apărut între timp. "Nu ştim cum este pe alte străzi, dar noi folosim materiale bune, care le procurăm de la fabrica noastră, de capacitate mare. Sunt materiale bune care se fac în ţară şi la nevoie mai importăm dacă nu avem", a declarat Teodor Berna, director la Tehnologica Radion, citat de Rompres. Între arterele de care se ocupă acestă firmă se numără Şoseaua Fundeni, Hristo Botev, Ritmului, zona Laminorului, Bauxitei.
"Asfaltul are în structură agregate de cariera (cribluri), bitum, filer şi aditivi pentru îmbunătăţirea calităţii şi ar ţine şi la noi ca în alte ţări, dar nu se întâmplă acest lucru pentru că cei de la regii fac săpături şi nu apelează la firme specializate, ci la unele care nu respectă reţeta sistemului rutier şi atunci asfaltul crapă la fenomenul îngheţ-dezgheţ", a explicat Ion Lemnaru, directorul fabricii de mixturi asfaltice a "Amann".
Edilii acceptă că tehnologiile folosite în decursul anilor trecuţi de firmele constructoare au fost unele empirice, în condiţiile în care la numai un an, străzile se deschid din nou pentru reparaţii, pe motiv că au apărut "microfisuri" în asfalt care afectează grav infrastructura drumului, după cum anunţa în urmă cu două luni primarul general Adriean Videanu.