• Printre companiile în cauză se numără "Samsung", "LG Display" şi "AU Optronics"
Compania americană de telefonie "AT&T" Inc. a acţionat în instanţă societăţile asiatice "Samsung Electronics" Co., "LG Display" Co., "AU Optronics" Corp. şi alţi producători de ecrane LCD, pe care îi acuză că s-au înţeles să fixeze anumite preţuri pentru unităţile vândute pe piaţa din SUA.
"AT&T", cel mai mare operator de telefonie din Statele Unite, a înaintat plângerea marţi, la un tribunal federal din San Francisco. Potrivit plângerii, "Samsung", cel mai mare producător mondial de ecrane LCD, şi alte şase companii de profil "au format un cartel ilegal internaţional, care a restricţionat competiţia pe piaţa ecranelor LCD din SUA. Conspiraţia presupune înţelegeri în care pârâţii au decis să elimine concurenţa, stabilind preţuri pentru ecranele LCD încorporate în produsele LCD ce erau dis-tribuite în SUA".
În luna martie, "Hitachi Displays" Ltd., divizie a companiei nipone "Hitachi" Ltd. - care nu apare în acţiunea "AT&T", şi-a recunoscut vinovăţia în cadrul unei investigaţii globale privind fixarea de preţuri pentru ecranele distribuite în SUA.
"LG Display", al doilea producător mondial de monitoare LCD, "Chunghwa Picture Tubes" şi "Sharp" Corp., companii nominalizate în procesul intentat de "AT&T", şi-au recunoscut, de asemenea, vinovăţia în noiembrie 2008, plătind amenzi ce au totalizat 585 milioane de dolari.
"AT&T" arată că divizia sa "AT&T Mobility" a cumpărat peste 300 de telefoane mobile pe care le-a re-vândut clienţilor săi. Preţurile acestor telefoane au fost crescute artificial din cauza costurilor fixate de companiile distribuitoare de ecrane LCD.
• Anchetă la "AT&T"
Comisia Federală de Telecomunicaţii din SUA a anunţat, la finele lunii august, că examinează dacă "AT&T" şi "Verizon Wireless" obstrucţionează activitatea competitorilor, respectiv dacă se folosesc în mod abuziv de cotele mari de piaţă pentru eliminarea rivalilor. Autorităţile americane au precizat că ancheta vrea să descopere dacă "AT&T" şi "Verizon", care au o cotă combinată de piaţă de 60% în SUA, au recurs la un comportament anti-concurenţial.