Spania reprezintă o piaţă prioritară pentru turismul românesc, conform strategiei de promovare a Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), care participă, în perioada 20-24 ianuarie, la Târgul Internaţional de Turism FITUR (Feria Internacional de Turismo) de la Madrid.
Cifrele privind numărul sosirilor vizitatorilor spanioli sau al înnoptărilor în unităţile de cazare din România clasează Spania ca fiind a noua ţară generatoare de turişti, potrivit statisticilor Institutului Naţional de Statistică (octombrie 2015).
Atracţiile turistice din ţara noastră sunt promovate, în cadrul FITUR, de către ANT împreună cu 24 turoperatori, consilii judeţene şi asociaţii de turism din ţară.
Turiştii străini, participanţi la eveniment, sunt interesaţi, în general, de Transilvania, regiunea vedetă, dar şi de Maramureş şi Bucovina, de circuitele în natură, turismul de sănătate şi de ecoturism. Totodată, există interes si pentru litoralul românesc, dar sunt căutate şi city-break-urile din Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu, Braşov şi Iaşi, conform ANT.
Anul acesta, 9500 de firme şi 165 de ţări iau parte la cea de-a 36-a ediţie FITUR.
Reprezentanţii ANT susţin că FITUR este salonul de referinţă spaniol în domeniul turismului în general, care permite profesioniştilor din turism să se întâlnească, să schimbe contacte şi idei de marketing, să genereze oportunităţi de afaceri şi să se pună la curent cu evoluţiile pieţei internaţionale de turism, pentru a genera direcţiile ulterioare de acţiuni de marketing şi vânzări.
Potrivit unui comunicat ANT, FITUR beneficiază şi de o vizibilitate mediatică importantă. În ultimul an, organizatorii au transmis date despre FITUR la peste 50 milioane de persoane prin reţelele de socializare, manifestarea bucurându-se şi de colaborarea a peste 200 de bloggeri de turism acreditaţi.