Guvernul de la Berlin vrea ca producătorii auto să efectueze modificări tehnice la motoare şi la sistemele de evacuare pentru unele modele, faţă de o actualizare a sistemelor software convenită anterior, a anunţat ieri publicaţia germană "Der Spiegel".
Decizia vine în urma unui acord între autorităţi, experţi şi funcţionari de stat de la Ministerul Transporturilor din Germania, într-un efort de a preveni interzicerea maşinilor diesel în unele oraşe, susţine "Der Spiegel", potrivit Agerpres.
Dacă decizia va fi aprobată, va reprezenta o lovitură pentru producătorii auto "Volkswagen", "Daimler" şi "BMW", care au acceptat în august să actualizeze în Germania sistemele software la 5,3 milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, apreciază sursa citată. Costurile sunt estimate la cel puţin 500 de milioane de euro (592 de milioane de dolari), dar sunt mai reduse decât în cazul efectuării unor modificări tehnice la motoare şi la sistemele de evacuare.
Activiştii de mediu susţin că acordul încheiat la doi ani după ce "Volkswagen" a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel vine prea târziu şi are efecte reduse, astfel încât consumatorii şi autorităţile trebuie să facă presiuni pentru interzicerea vehiculelor poluante.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor din Germania nu au fost disponibili pentru comentarii.
În august, cel mai mare producătorul auto european, "Volkswagen" AG (VW), a informat că va actualiza pe continent sistemele software la vehiculele echipate cu motoare diesel Euro 5 şi Euro 6 de la toate brandurile sale şi va oferi subvenţii celor care renunţă la maşini diesel mai vechi pentru unele noi.
Marea Britanie şi Franţa intenţionează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, în timp ce "Tesla", cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienţi - toţi angajaţi ai companiei - cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg.
Rezolvarea scandalului emisiilor va fi dificilă în Germania, unde una din cinci slujbe depinde de industria auto, iar mai mult de jumătate din excedentul comercial al ţării vine din acest sector, mai scrie sursa citată. Aproximativ 800.000 de germani lucrează în domeniul auto.
Anul trecut, aproximativ 46% dintre maşinile vândute în Germania au avut un motor diesel, dar cererea este în scădere pe fondul scandalului emisiilor.
Începând din luna septembrie 2015, când "Volkswagen" a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea maşinilor, dar şi pentru legăturile strânse cu producătorii auto.
Portofoliul grupului "Volkswagen" este format din douăsprezece mărci, printre care automobilele VW, "Lamborghini", "Skoda", "Seat", "Bentley", "Audi" şi "Bugatti", dar şi camioanele "MAN" şi "Scania".