Actualizare 15:22 Directorul Malaysia Airlines vrea reguli mai stricte de survolare a zonelor de conflict
Directorul comercial al Malaysia Airlines, Hugh Dunleavy, a făcut apel astăzi la autorităţile aeriene internaţionale să stabilească reguli mai stricte de survolare a zonelor periculoase, după prăbuşirea cursei MH17, doborâtă de o rachetă în estul Ucrainei, relatează AFP.
Dunleavy a criticat faptul că "de mai multă vreme companiile aeriene au responsabilitatea de a decide ce constituie traiectoria unui zbor sigur, deasupra zonelor afectate de conflicte politice, peste tot în lume".
"Nu suntem agenţii de informaţii, ci companii aeriene", a subliniat directorul.
Mai multe companii şi-au modificat din martie traiectoriile de zbor pentru a evita Ucraina. Cu toate acestea, Dunleavy a precizat că traiectoria adoptată de zborul MH17 a fost aprobată de autorităţile de transport aerian.
"MH17 se afla într-un spaţiu aerian aprobat de Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (ICAO). Planul său de zbor a fost aprobat de autorităţile ucrainene, precum şi de Eurocontrol", a afirmat oficialul, adăugând că "zborul MH17 a arătat că, pentru a avea această informaţie privind securitatea traiectoriei de zbor, companiile aviatice nu se mai pot baza pe organizaţiile de transportatori aerieni" şi că "lucrurile trebuie să se schimbe".
O reuniune despre survolarea zonelor de conflict urmează să se desfăşoare marţi, în Montreal, la sediul ICAO, reunind şefii Asociaţiei de Transport Aerian Internaţional (IATA). "Companiile, IATA şi ICAO trebuie să se reunească, pentru a revizui procedurile existente şi a pune în funcţiune criterii mai stricte legate de ceea ce poate fi considerat o traiectorie (de zbor - n.r.) sigură", a explicat Hugh Dunleavy.
---
Actualizare 13:22 Misiunea internaţională de poliţie a primit acces la locul prăbuşirii
Autorităţile malaeziene au anunţat astăzi că au ajuns la un acord cu separatiştii proruşi, să permită misiunii internaţionale de poliţie accesul la locul prăbuşirii avionului Malaysia Airlines în estul Ucrainei, scrie presa străină.
Membrii misiunii vor putea pătrunde în zona din estul Ucrainei unde luptele s-au intensificat, "să-i protejeze pe anchetatorii internaţionali" care investighează prăbuşirea avionului Malaysia Airlines cu 298 de persoane la bord, a anunţat într-un comunicat cabinetul prim-ministrului din Malaezia, Najib Razak.
Tot astăzi, autorităţile olandeze au anunţat că 30 de experţi legişti olandezi se deplasează spre locul accidentului. Olandezii au obţinut accesul în urma unui acord încheiat între Organizaţia pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE) şi separatiştii proruşi din estul Ucrainei, a precizat, într-un comunicat, Ministerul Justiţiei din Olanda.
La rândul lor, liderii separatiştilor proruşi au anunţat astăzi că un vagon cu lucrurile personale ale victimelor tragediei aviatice a fost transmis autorităţilor olandeze.
Olanda are responsabilitatea identificării victimelor şi a coordonării anchetei privind cauzele prăbuşirii.
---
Prima victimă a catastrofei aeriene ce a făcut 298 de morţi în estul Ucrainei a fost identificată ieri în Olanda de o echipă de experţi medico-legali, a anunţat Ministerul olandez al Justiţiei, preluat de AFP.
Instituţia nu i-a dezvăluit identitatea, mulţumindu-se să informeze că avea cetăţenia olandeză. Ministerul a informat familia şi primarul localităţii de reşedinţă a persoanei decedate. Procesul de identificare a cadavrelor ar putea dura luni de zile, a mai declarat ministerul.
Pe 17 iulie, un Boeing 777 al companiei de transport aerian Malaysia Airlines a fost doborât de o rachetă în estul Ucrainei (zona Doneţk), pierzându-şi viaţa toţi cei 298 de oameni de la bord, dintre care 193 de olandezi. Cele două tabere implicate în conflict se învinuiesc reciproc de comiterea actului.
Multe dintre cadavre sunt încă la locul prăbuşirii, unde munca anchetatorilor internaţionali este complicată de luptele dintre armata ucraineană şi separatiştii prouşi, intensificate în ciuda unui armistiţiu fragil în zona unde se află epava avionului.