Compania Berghill care investeşte şi administrează facilităţi de divertisment în diverse staţiuni montane ar putea investi 37,2 milioane euro pentru a reamenaja zone montane din România, cum ar fi Păltiniş, Straja şi Muntele Mic, a declarat pentru NewsIn directorul companiei.
"Noi vrem să investim aici pentru că este o ţară cu un potenţial turistic foarte ridicat. Vom investi în una sau două staţiuni dintre Păltiniş, Straja, Parâng şi Muntele Mic. Avem alocaţi pentru investiţii 37,2 milioane euro, dar cheltuielile pot fi mai mici, în funcţie de negocierile pe care le avem cu cei care deţin facilităţile pe care noi vrem să le modernizăm", a spus directorul Berghill Investment, Veronika Nemcova.
Berghill, societate românească înfiinţată în urmă cu aproximativ trei luni, este firma soră a companiei cehe Snowhill, care este cel mai mare deţinător de facilităţi de divertisment din munţii Cehiei, unde deţine şase staţiuni. "Noi căutăm să investim în staţiuni nemodernizate, cu potenţial turistic ridicat. Urmărim să fie aproape de oraşele mari şi să existe infrastructură decentă de transport şi utilităţi", a explicat Nemcova. "Valea Prahovei a beneficat de investiţii şi este o zonă foarte aglomerată. Noi căutăm să dezvoltăm facilităţi în staţiuni cu un flux mai mic de turişti, tocmai pentru că acestea din urmă pot aduce profit", a adăugat directorul Berghill Investment.
Veronika Nemcova a mai spus că în staţiunile turistice montane nemodernizate un telescaun are o capacitate de transport de circa 350 de persoane pe oră, de patru ori mai puţin decât un telescaun modern. "Costurile pentru a moderniza un kilometru de telescaun variază în jurul a 1,5 milioane de euro, însă această sumă poate fi mai mică sau mai mare, în funcţie de specificul fiecărei staţiuni, cum ar fi solul şi înclinaţia", a spus Veronika Nemcova.
"Să modernizezi un telescaun nu este neapărat costisitor şi nici nu durează foarte mult. Problema este că trebuie să creezi locuri de parcare pentru a realiza o staţiune modernă, iar acest lucru poate fi costisitor pentru că trebuie să nivelezi terenul, iar utilajele care fac acest lucru sunt scumpe. Dacă solul este stâncos, atunci costurile cresc şi mai mult. O staţiune modernă include de asemenea restaurante, toalete, hoteluri, şcoli de schi, locuri din care turiştii să închirieze echipamente sportive. Toate costă", a explicat oficialul Berghill Investment.
Primele trei-patru investiţii ale Berghill vor fi finalizate în următorii doi ani, iar până în 2012 compania intenţionează să se extindă în staţiunile în care a făcut investiţii până atunci prin achiziţionarea ori construcţia de hoteluri. De asemenea, compania mai are în vedere un proiect în munţii Făgăraş, în zona Bâlea Lac. Pe lângă aceste proiecte, Berghill caută să facă investiţii greenfield în alte zone turistice din România.