Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va aplica, de anul viitor, procedurile care permit stabilirea de obligaţii suplimentare de plată pentru firme şi în lipsa evidenţelor fiscale sau contabile.
Procedura se va face prin reconstituirea veniturilor şi cheltuielilor, printre altele pe baza facturilor la utilităţi sau tranzacţiile bancare. "Deocamdată suntem în faza de elaborare a metodologiilor şi probabil de la 1 ianuarie 2011 vom începe să le punem în aplicare", a declarat preşedintele ANAF, Sorin Blejnar, citat de Mediafax. La începutul anului curent, Guvernul a dat ANAF posibilitatea să stabilească obligaţii suplimentare de plată şi în lipsa evidenţelor contabile sau fiscale, prin reconstituirea veniturilor sau cheltuielilor, după modelul celorlalte ţări membre UE care aplică astfel de metode.
ANAF a publicat un proiect de ordin care va stabili procedura şi metodele utilizate pentru reconstituirea veniturilor sau cheltuielilor.