Grupul francez Danone a raportat pentru 2015 vânzări în linie cu estimările analiştilor, datorită redresării diviziei de produse lactate proaspete, în urma reducerii costurilor şi a preţului la lapte, transmit Bloomberg şi Reuters.
Danone se aşteaptă la creşterea vânzărilor în acest an cu 3 - 5%, la magazinele deschise de peste un an, pe fondul majorării preţurilor la materiile prime, transmit sursele citate.
Profitul operaţional ajustat a urcat anul trecut cu 8,6%, la 2,89 miliarde de euro (3,2 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 2,88 miliarde de euro, potrivit Bloomberg.
Vânzările diviziei de produse lactate proaspete au crescut în 2015 cu 0,6%, iar marja operaţională a urcat la 10%, de la 9,3%. În noiembrie, compania a estimat că majorarea vânzărilor va depăşi 5% până în 2020, pe fondul redresării cererii pentru lactate.
"Condiţiile economice pe plan global vor rămâne volatile şi nesigure. În Europa, redresarea consumului va fi fragilă, în timp ce pe pieţele emergente consumul este afectat de fluctuaţiile de curs valutar şi dificultăţile specifice de pe unele pieţe majore, cum ar fi Rusia, China şi Brazilia", se arată în comunicatul Danone.
Vânzările la magazinele deschise de peste un an au urcat cu 4,4% în 2015, la 22,41 miliarde de euro (24,74 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la un avans de 4 - 5%, în urma redresării cererii la divizia de alimente nutritive pentru copii în Asia. În trimestrul patru din 2015, vânzările au crescut cu 3,6%, depăşind estimările analiştilor, de 3,2%, precizează sursele citate.