"Bayerische Motoren Werke" AG (BMW) a acceptat să plătească 5,1 miliarde de yuani (820 milioane de dolari) dealerilor săi din China, ajutându-i astfel să acopere pierderile înregistrate anul trecut, a anunţat Asociaţia Dealerilor Auto din China, transmit Bloomberg şi Reuters.
Acordul vine în urma negocierilor dintre compania germană şi dealerii săi din China, a afirmat Song Tao, adjunctul secretarului general al Asociaţiei Dealerilor Auto din China, conform Agerpres. Şi BMW a dat publicităţii o declaraţie în care anunţă că a ajuns la un acord cu dealerii săi din China, dar a refuzat să ofere detalii sau să confirme valoarea sumei acordate reprezentanţilor săi din statul asiatic.
Suma de 820 de milioane de dolari va fi plătită până la sfârşitul lunii februarie.
Recent, şeful subsidiarei din China a BMW, Karsten Engel, a avertizat că marjele de profit înregistrate de compania auto în această ţară se reduc, parţial în urma sporirii concurenţei de pe piaţă. Totuşi, grupul german aşteaptă să înregistreze un avans peste media de creştere a pieţei automobilelor de lux.
BMW estimează că vânzările sale în China, pe acest segment, vor înregistra o creştere de aproximativ 10% în următorii ani, a apreciat Karsten Engel.
Pentru 2014, obiectivul BMW era să obţină pe plan global vânzări de peste două milioane de vehicule, după ce a livrat un număr record de 1,96 milioane de modele Mini, Rolls Royce şi BMW în 2013.
Piaţa auto din China ar urma să depăşească SUA, până în 2020, pe segmentul automobilelor de lux.