Monitorul preţurilor reprezintă o continuare logică a monitorizării reducerilor de TVA la pâine şi mai apoi la alimente şi este posibil să fie finalizat în câteva luni, a declarat astăzi preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, transmite Agerpres.
"Până acum ne-am concentrat pe monitorizarea reducerilor de TVA. Luna septembrie a fost ultima monitorizată, iar la sfârşitul acestei luni vom avea rezultatele. Odată cu trecerea iureşului cu reducerea TVA vom reveni la interesul pe termen mediu de a permanentiza un instrument de genul acesta (monitorul preţurilor, n.r.) prin care consumatorul să găsească informaţia într-un singur loc, să poată compara cu uşurinţă ofertele mai multor magazine. Cred că discuţiile progresează, nu atât de repede cum mi-aş dori eu, dar suntem în discuţii cu jumătate din lanţurile prezente pe piaţa românească, eu cred că şi altele se vor alătura discuţiilor, şi o vom scoate la capăt în câteva luni", a explicat Chiriţoiu.
Potrivit acestuia, în rândul marilor retaileri "nu există un entuziasm" în acest sens, dar o parte şi-au exprimat disponibilitatea de a participa la acest proiect.
"Problemele invocate de retaileri se referă la dificultăţile organizatorice, pentru că implică resurse, teama să nu apară informaţii eronate şi apoi să fie prejudiciaţi. În plus, sunt diferenţe de preţuri de la un magazin la altul şi le este teamă că şi aceasta poate să de prost dacă se vede că într-un oraş este mai scump decât în altul. Eu sunt convins că pentru cei care au preţuri mai atractive, acest instrument va fi bun. Cu siguranţă, unele lanţuri vor fi interesate, iar ceea ce ne interesează pe noi şi pe consumator este ca din concurenţa asta între ei să rezulte condiţiile cele mai bune pentru consumator", a mai declarat preşedintele Consiliului Concurenţei.
În opinia sa, experienţa căpătată în monitorizarea preţurilor după reducerile de TVA este benefică pentru implementarea noului mecanism.
"Monitorul preţurilor" reprezintă un proiect prin care autoritatea de concurenţă speră să se intensifice concurenţa în această piaţă, reducând costurile de informare ale consumatorilor. Acest proiect se va materializa printr-un site care va afişa comparaţii de preţuri pe categorii şi produse alimentare relevante.