Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei în perioada de criză?
Dan Simionescu: În cursul anului 2009, când România a fost în plină criză economică în toate domeniile de activitate, înregistrându-se o scădere a Produsului Intern Brut de peste 7,6%, industria textilă a fost una din ramurile destul de afectate. Într-un context economic de aşa natură, este firesc ca şi compania Braiconf să resimtă efectele crizei economice. Calitatea, tradiţia şi tiparele mereu actuale au reuşit să menţină Braiconf în topul preferinţelor.
Reporter: Aceste elemente fac parte din strategia abordată pentru a trece peste perioada de recesiune?
Dan Simionescu: Sigur că au fost necesare şi unele măsuri care să conducă la eficientizarea şi restructurarea întregii activităţi. În tot acest timp, Braiconf şi-a menţinut atât activitatea de lohn, cât şi pe cea de comercializare derulată prin reţeaua proprie de magazine. Am mizat pe tradiţia şi experienţa noastră de mai bine de jumătate de secol în realizarea cămăşilor româneşti pentru clienţii noştri.
Reporter: Care este planul societăţii de extinderea a reţelei de vânzări?
Dan Simionescu: Atât în anul 2015, cât şi în următorii 3-5 ani, Braiconf va continua să pună accent pe consolidarea poziţiei de exportator de confecţii de îmbrăcăminte. Considerăm că dezvoltarea reţelei de magazine este calea de urmat cu prioritate în România. Acest lucru se datorează faptului că noi credem că avem un brand puternic, cu ecou în istoria fashion-ului românesc.
În ultimii ani, volumul vânzărilor pe piaţa internă a continuat să se menţină la un nivel ridicat. În prezent, avem o reţea proprie de 17 magazine, în Bucureşti (5), Constanţa, Piteşti, Craiova, Bacău, Galaţi, Brăila, Cluj, Oradea, Timişoara, Braşov (2) şi Ploieşti, iar în următorii 3-5 ani sperăm să creştem numărul acestora.
Reporter: Ce proporţie din producţie merge la export?
Dan Simionescu: Produsele şi serviciile realizate în fabrica din Brăila ajung atât pe piaţă internă, cât şi pe piaţă externă, iar pentru anul 2014 volumul vânzărilor pe piaţa internă a fost de aproximativ 20% din totalul cifrei de afaceri.
Reporter: Cum va promovaţi pe alte pieţe?
Dan Simionescu: La acest moment, produsele Braiconf care se vând sub brand propriu sunt comercializate doar prin reţeaua proprie de magazine existentă la nivel naţional, însă există preocupare pentru extinderea vânzării brandului propriu şi pe alte pieţe, unde, în prezent, vindem doar în sistem lohn.
Reporter: Ce strategie abordaţi pentru menţinerea brandului românesc pe care l-aţi creat?
Dan Simionescu: Menţinerea calităţii la un preţ corect reprezintă principala noastră strategie. Recent, am început o campanie de repoziţionare a brandului Braiconf, care s-a manifestat atât la nivel vizual, cât şi prin mesajele pe care brandul le transmite. Dincolo de clienţii fideli brandului şi cu care avem o relaţie de lungă durată, dorim să ne adresăm şi unui nou public, respectiv domnilor de toate vârstele.
Recent, am deschis un nou magazin în cadrul hotelului Marriott din Bucureşti, pe Grand Avenue, acolo unde se găsesc brandurile cu produse de cea mai bună calitate, devenind singurul producător român prezent aici. Sperăm să ni se alăture şi alţii.
Reporter: Ce gamă de produse aveţi, acum, în portofoliu?
Dan Simionescu: Cea mai mare parte a produselor Braiconf sunt cămăşi, costume şi accesorii pentru domni, însă avem şi o colecţie de cămăşi pentru doamne.
Reporter: Ce produse noi aţi lansat şi cu ce ne veţi surprinde până la finalul anului?
Dan Simionescu: Cea mai recentă colecţie de cămăşi este disponibilă în magazinul din JW Marriott, iar în reţeaua de magazine Braiconf poate fi găsită la raft colecţia de primăvară-vara 2015.
Reporter: Care sunt pilonii pe care va bazaţi extinderea pe segmentul de lux?
Dan Simionescu: Primul pilon al extinderii către zona de calitate superioară este deschiderea magazinului din JW Marriott, dar şi prezenţa cu un magazin pe cea mai importantă arteră bucureşteană (Calea Victoriei), urmând ca, ulterior, să dezvoltăm acest segment şi în cadrul magazinului online.
Reporter: Care este specificul noului concept store de la Marriott?
Dan Simionescu: Magazinul din JW Marriott este un spaţiu "shirts only" (doar cămăşi), realizat într-un stil scandinav cu influenţe retro. Acest spaţiu aminteşte de vechile ateliere de croitorie, unde cămăşile erau realizate manual, urmând particularităţile fiecărui client. De asemenea, este un spaţiu ce spune povestea Braiconf de 65 de ani în producţia de cămăşi.
Reporter: Cu ce servicii veniţi în piaţă, care fac diferenţa?
Dan Simionescu: Dincolo de calitatea materialelor folosite şi a varietăţii de imprimeuri şi texturi din care clienţii pot alege, Braiconf a implementat serviciul de "made-to- measure", ce reprezintă cea mai înaltă atenţie pentru detalii în croirea cămăşilor personalizate. Iar în noul spaţiu din JW Marriott acest serviciu este disponibil sub forma Braiconf Express, respectiv cămaşa făcută pe măsură este gata în 24 de ore.
Reporter: Intenţionaţi să vă extindeţi şi vânzările din segmentul online?
Dan Simionescu: Serviciul de vânzări online este disponibil din noiembrie 2012 şi ne dorim ca pe viitor să ne concentrăm pe această zonă şi să dezvoltăm această platformă.
Reporter: Ce investiţii preconizaţi pentru acest an şi ce buget aţi alocat în acest sens?
Dan Simionescu: În fiecare an, în funcţie de resursele proprii de finanţare şi de facilităţile fiscale acordate, societatea investeşte în achiziţia de mijloace fixe noi şi în lucrări de modernizare la imobilizările corporale existente.
Reporter: Care este capacitatea de producţie a companiei?
Dan Simionescu: Capacitatea de producţie diferă în funcţie de complexitatea modelelor pe care le lucrăm.
Reporter: După ce, anul trecut, aţi crescut cifra de afaceri cu 9%, ce estimări aveţi pentru 2015, din acest punct de vedere?
Dan Simionescu: Pentru anul 2015 Braiconf vizează o uşoară creştere a cifrei de afaceri, prin toate acţiunile pe care le-am întreprins.
Reporter: În ce mod contribuie la dezvoltarea societăţii faptul că aceasta este listată la bursă?
Dan Simionescu: Listarea la bursă este o garanţie a faptului că suntem o companie puternică şi stabilă în ochii partenerilor noştri, a viitorilor clienţi, dar şi a angajaţilor. Iar acest lucru nu face decât să consolideze imaginea şi poziţia companiei la nivel intern şi extern.
Reporter: Cum a evoluat piaţa confecţiilor din ţara noastră şi ce perspective are aceasta?
Dan Simionescu: În ultimii ani, în industria textilă şi cea a confecţiilor de îmbrăcăminte au avut loc mari transformări, aceasta traversând o perioadă dificilă. Industria textilă din România a fost marcată de restrângerea şi închiderea mai multor capacităţi de producţie, ca urmare, în principal, a lipsei forţei de muncă, dar şi a apariţiei competiţiei din alte ţări.
Reporter: În ce mod s-au educat cumpărătorii?
Dan Simionescu: După o primă perioadă în care cumpărătorii au încercat diversitatea brandurilor străine, se observă o tendinţă în creştere de întoarcere către brandurile locale ce îndeplinesc standardele de calitate ale unor consumatori din ce în ce mai pretenţioşi. Românii încep să se uite din ce în ce mai mult la raportul calitate-preţ, dincolo de tendinţele vestimentare.
Reporter: Mulţumesc!
Articol preluat din Bucarest Hebdo.