Profitul net al companiei "Romtelecom", corespunzător întregului an 2006, a fost de 55,2 milioane euro, în scădere faţă de 84,9 milioane euro în 2005, a anunţat ieri OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom. Scăderea a fost cauzată mai ales de câştigurile financiare mai reduse, de consolidarea pierderilor Cosmote, unde Romtelecom deţine 30% dintre acţiuni, şi de impozitele mai mari.
Yorgos Ioannidis, Director General al Romtelecom, a declarat: "În 2006 Romtelecom a avut rezultate financiare pozitive, profitabilitatea companiei (EBITDA) menţinându-se la aproximativ acelaşi nivel ca în anul anterior. Continuând investiţiile realizate în ultimii ani, cu 200 de milioane euro numai în 2006, Romtelecom a pregătit terenul pentru a avea în 2007 vânzări cu mult mai mari pentru serviciile de Internet prin ADSL şi televiziune digitală, cu obiectivul de a înlocui veniturile pierdute ca urmare a scăderii numărului de clienţi de telefonie fixă".
Veniturile Romtelecom au fost de 894,8 milioane euro la sfârşitul anului 2006, mai mici cu 3,8% decât veniturile de 929,7 milioane euro înregistrate în anul anterior. Pe de altă parte, EBITDA (indicatorul profitabilităţii companiei) a rămas, în cifre absolute, la aproximativ acelaşi nivel ca în anul anterior, atingând 338,3 milioane euro în comparaţie cu 341,5 milioane euro în 2005. Însă, în cotă procentuală EBITDA s-a îmbunătăţit de la 36,7% în 2005 la 37,8% în 2006. Un asemenea nivel ridicat de profitabilitate pentru doi ani consecutivi a fost posibil în principal prin eforturile companiei de a menţine costurile sub control.
În 2006, liniile de telefonie fixă au atins un număr de aproximativ 3,4 milioane, în comparaţie cu aproximativ 3,9 milioane la finalul anului 2005. În paralel, serviciile de date (ADSL, VPN, alte servicii de bandă largă) au înregistrat creşteri semnificative, de peste 145%, în al patrulea trimestru al anului 2006 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. La sfârşitul anului 2006 numărul clienţilor de ADSL facturaţi era de 89 000 (în timp ce vânzările au fost de aproximativ 100 000), în comparaţie cu aproximativ 8 000 la sfârşitul anului 2005. De asemenea, veniturile din liniile închiriate au cunoscut o tendinţă de creştere, îmbunătăţindu-se cu 17%.
La sfârşitul lunii noiembrie 2006 Romtelecom a lansat noul său serviciu de televiziune digitală prin satelit (Dolce), în acord cu strategia companiei de a dezvolta un portofoliu amplu de produse.