Retenţia angajaţilor reprezintă una dintre cele mai mari provocări pentru complexul turistic Ana Hotels din Poiana Braşov, în condiţiile în care o bună parte din aceştia pleacă în străinătate, a precizat săptămâna trecută Carmina Gal, director general al complexului din staţiunea montană, în cadrul unei discuţii cu presa.
Carmina Gal a spus: "Investim foarte mult în training. Avem şi posibilităţi de cazare ceea ce ne ajută foarte mult să adunăm tineri aici, pe care să-i formăm aşa cum vrem noi. Preferăm să avem oameni cu o atitudine sănătoasă, să-i perfecţionăm şi să-i calificăm la locul de muncă. Cred că suntem printre puţinii care, deocamdată, avem personal 100% românesc".
Complexul din Poiana Braşov are 137 de angajaţi a spus Carmina Gal, la care în sezon se mai adaugă o parte din personalul hotelului Europa din Eforie Nord, care se închide în luna octombrie.
"Există, aşa cum ne place nouă să o numim, o sinergie în Ana Hotels. Dar retenţia personalului este dificilă pentru că, după ce învaţă şi capătă experienţă la noi, o parte pleacă în străinătate", a spus directorul complexului turistic.
Carmina Gal a precizat că, pentru 2020, unul dintre obiectivele sale principale este dat de menţinerea calităţii serviciilor oferite turiştilor.
"De asemenea, suntem într-un proces de rebranding. Ne dorim o repoziţionare, se lucrează la partea de branding pentru piaţa naţională şi vrem să creştem foarte mult în ceea ce priveşte cotractele externe, mai ales pentru sezonul de iarnă. Prin investiţiile făcute, prin calitatea serviciilor, încercăm să reprezentăm o alternativă foarte bună pentru vacanţa la schi din Austria sau Italia, unde pleacă lumea de regulă în sezonul de iarnă", a spus directorul complexului din Poiana Braşov.
Carmina Gal a punctat că, în prezent, cei mai mulţi turişti străini găzduiţi în hotelurile Ana din staţiunea montană provin din Israel, aceştia venind pe tot parcursul anului.
"După care, sunt cei din Marea Britanie, care vin cu precădere în sezonul de iarnă, dar avem şi grupe care vin începând din aprilie şi până în octombrie. De asemenea, avem mulţi nemţi. A început să se diversifice foarte mult şi piaţa de incoming", a spus directorul complexului turistic.
Carmina Gal a adăugat: "Pentru perioada ianuarie - martie 2020, cele mai iubite pachete de către turişti sunt cele care au inclusă partea de şcoală de schi şi bineînţeles, pachetele de spa. Este un mix de schi cu spa".
Cifra de afaceri a celor trei hoteluri din Poiana Braşov deţinute de Grupul Ana Hotels, respectiv Bradul, Sport şi Poiana, se va ridica la 6,5 milioane de euro, în acest an, cu 7% mai mare faţă de cea din 2018.
Hotelurile Bradul şi Sportul sunt de patru stele şi au 160 de camere, iar hotelul Poiana, de trei stele, are 53 de camere.
Gradul mediu de ocupare anual a celor trei hoteluri este de circa 75%, în timp ce în sezon se apropie de 100%.
Pe lângă unităţile din Poiana Braşov, Grupul Ana Hotels mai cuprinde hotelurile Athenee Palace Hilton şi Crowne Plaza din Bucureşti şi Europa din Eforie Nord.