Grupul francez "Carrefour", al doilea lanţ de distribuţie la nivel mondial, va înstrăina 13 dintre magazinele sale de tip mall şi 19 dintre hypermarket-urile din Polonia, Cehia, Slovacia şi Turcia. Suma de aproximativ 376 milioane de euro care va rezulta din aceste tranzacţii urmează să fie folosită pentru finanţarea unei extinderi strategice a grupului în regiunea Europei de Est.
"Carrefour" a raportat, în această săptămînă, că a înregistrat, în ultimul trimestru al anului trecut, vînzări de 22,4 miliarde de euro, în creştere cu 3% faţă de perioada similară a anului trecut. În schimb, în Franţa, veniturile realizate de hypermarket-urile "Carrefour" au scăzut cu 2,1% în perioada octombrie-decembrie 2004, deşi aceste magazine realizează aproximativ un sfert din vînzările totale ale grupului. În octombrie 2004, Daniel Bernard, preşedintele grupului, a fost nevoit chiar să lanseze pe plan intern o importantă campanie de reduceri de preţ, menită să repoziţioneze "Carrefour" pe piaţa franceză de retail. În restul Europei, veniturile "Carrefour" au crescut cu 5,5%, la 8,5 miliarde de euro, în timp ce în Asia ele s-au majorat cu 4,3%, la 1,41 miliarde euro, iar în America Latină - cu 2,1%, ajungînd la 1,59 miliarde de euro.