Casele de avocatură apelează la reorientarea avocaţilor de pe domeniile afectate de criză către ariile de practică cu volum de muncă crescut, iar unele chiar au relocat avocaţi în departamentul legal al clienţilor, au declarat reprezentanţii unor case de avocatură agenţiei NewsIn.
"Am căutat să găsim alternative fără a concedia, astfel am reorientat avocaţi care lucrau pe arii de practică afectate de criză către ariile de practică în care volumul de muncă a crescut (dreptul muncii, restructurarea împrumuturilor, litigii şi arbitraj, insolvenţă şi restructurare). De asemenea, în unele cazuri, au fost detaşaţi avocaţi în departamentul legal al clientului", a spus managing partner al biroului Salans din Bucureşti, Anda Todor.
Potrivit managing partner "Ţuca Zbârcea & Asociaţii", Gabriel Zbârcea, cea mai mare greşeală ar fi să tai din onorariile avocaţilor, să reduci bonusurile şi să dai oameni afară. "În ceea ce ne priveşte, nu am operat disponibilizări în masă, însă am devenit mult mai atenţi şi selectivi. Am căutat să ne reaşezăm resursele umane, am întărit departamentele profitabile, am gândit relocări interne, desigur în măsura în care aceste lucru a fost posibil", a declarat Gabriel Zbârcea.
Anda Todor, managing partner Salans Bucureşti, a subliniat că există o presiune din partea clienţilor în vederea onorariilor, determinată de îngustarea pieţei în această perioadă. "Companiile sunt la rândul lor presate să-şi ţină sub control cheltuielile. Pachetele salariale au fost regândite şi adaptate la perioada prin care trecem", a spus doamna Todor.
Conform managing partner "Zamfirescu Racoţi Predoiu", Ioana Racoţi, casa de avocatură nu s-a confruntat cu situaţia de a opera modificări la nivelul retrocedărilor către avocaţii colaboratori.
"Intenţia noastră este să păstrăm echipa în parametri actuali. Deşi s-a înregistrat o diminuare a activităţii pe partea de consultanţă în primele luni ale anului, echilibrul este păstrat de creşterea activităţii departamentului de litigii. Acest fapt a impus o anumită reorganizare internă, care nu a implicat însă disponibilizări. Estimăm însă o redresare a activităţii departamentului de consultanţă în partea a doua a anului 2009, ceea ce va conduce la o reaşezare a echipelor şi posibil la noi angajări", a conchis domnia sa.